  • 1. Data: 2019-08-26 01:21:24
    Temat: Czy da się wypasioną kamerę podłączyć do rutera za pomocą tylko 2 żył?
    Od: JaNus <bez@adresu>

    -- a tymi 2 drucikami ma iść zarówno zasilanie, jak i sygnał. Tak mi się
    marzy.
    Fachowiec, który ma mi to instalować, twierdzi gromko, że ni chu-hu!
    Ale... czemuż to? Czegoś tu nie rozumiem.
    Są urządzenia, nazywa się to-to zdaje się repeater, łączy się ruter z
    modułem A, który jest wepchnięty do gniazdka 230 V
    W odległym miejscu do innego gniazdka jest wetknięty moduł B, i on
    rozsiewa wokół siebie WiFi, lub ethernet. Czyli daje dostęp do
    internetu, tak?
    Oczywiście ważną kwestią jest to, jaką prędkość przesyłu się wtedy
    uzyskuje. Ale gdyby była całkiem ch*jowa, to nikt by tego nie kupował, i
    w konsekwencji nie byłoby nawet w sprzedaży!

    Ergo: po prostu MUSI być możliwość podpięcia kamery na tych dwóch żyłach
    w kablu, który już jest, i prowadzi do odległego słupa na którym chcę
    dać kamerę. "Wypasioną", czyli taką, którą można obyrtać w te, i we-fte.

    Oczywiście puszczanie takimi cienkimi żyłami 230 V to trochę
    nieeleganckie, ale mi to wisi. Jakby się ktoś w przyszłości pytał kto mi
    to montował to powiem że robiłem to sam :)

  • 2. Data: 2019-08-26 02:12:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-25, JaNus <bez@adresu> wrote:
    > -- a tymi 2 drucikami ma iść zarówno zasilanie, jak i sygnał.
    > Tak mi się marzy.

    Zdefiniuj "wypasioną".

> [...]
    > W odległym miejscu do innego gniazdka jest wetknięty moduł B, i on
    > rozsiewa wokół siebie WiFi, lub ethernet. Czyli daje dostęp do

    To się nazywa homeplug. Czy na końcówce jest moduł wifi czy RJ45 to nie
    ma znaczenia.

> [...]
    > nieeleganckie, ale mi to wisi. Jakby się ktoś w przyszłości pytał kto mi
    > to montował to powiem że robiłem to sam :)

    Czyli chcesz mieć coś na niskie napięcie co zachowywałoby się jak ten
    cały homeplug. Na pewno się da, ale wątpię aby był do tego dostępny
    łatwo sprzęt. Jak na normalne sieciowe napięcie to jedyny problem jest
    taki, że to nie są jakies niewielkie kosteczki.

    Miałem z 10 lat temu cctv oparte właśnie na homeplug'ach ale to było z 5
    kamer o rozdzielczości 640x480. Działało tak sobie, głownie z powodu
    dużej wrażliwości tych homeplugów na stan domowej sieci elektryczne.
    Może teraz są lepsze użądzenia.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-08-26 08:11:09
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-26 o 01:21, JaNus pisze:
> [...]
    > nieeleganckie, ale mi to wisi. Jakby się ktoś w przyszłości pytał kto mi
    > to montował to powiem że robiłem to sam :)

    A jaka odległość od tego słupa ?
    Może wystarczy tymi drucikami dać zasilanie 12V czy ile ta kamera
    potrzebuje, a strumień wideo przez wifi (antenka kierunkowa)

  • 4. Data: 2019-08-26 19:31:05
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako JaNus <bez@adresu>
    w artykule <news:5d6317ed$0$527$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > Są urządzenia, nazywa się to-to zdaje się repeater, łączy się ruter z
    > modułem A, który jest wepchnięty do gniazdka 230 V

    Dlaczego nie PoE, czyli Power over Ethernet?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 5. Data: 2019-08-26 21:01:49
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 25 sierpnia 2019 18:21:18 UTC-5 użytkownik JaNus napisał:
> [...]
    > nieeleganckie, ale mi to wisi. Jakby się ktoś w przyszłości pytał kto mi
    > to montował to powiem że robiłem to sam :)

    Napisales pytanie bardzo niejasno.
    A wiec odpowiedz bedzie rownie kiepskiej jakosci:

    -Tak da sie zrobic komunikacje w obie strony i zasilanie na dwu drutach.
    -Nie, nie kupisz tego tanio.
    -szukaj rozwiazan typu ethernet over power
    -w zaleznosci od zapotrzebowania na moc ten drut moze byc za lichy.

    Alternatywnie mozesz poszukac czegos na wifi ale zakladam ze tyle to wiesz i
    specjalnie nie chcesz bo chcesz po kabelku.

  • 6. Data: 2019-08-27 02:16:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-26, Andrzej P. Wozniak <u...@p...onet.pl.invalid> wrote:
    > Osoba podpisana jako JaNus <bez@adresu>

    > Dlaczego nie PoE, czyli Power over Ethernet?

    Pewnie bo ma już 2 kable i nie chce kłaść dodatkowych. Z drugiej strony
    w zalezności co się z czym widzi to dlaczego nie kamera wifi, albo jakiś
    prosty most?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-08-27 07:11:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.08.2019 o 00:21, JaNus pisze:
    >     -- a tymi 2 drucikami ma iść zarówno zasilanie, jak i sygnał. Tak mi
    > się marzy.

    NV-EC1701 - tego używają w windach itp, po dwóch żyłach eth + PoE.

    Lukasz

  • 8. Data: 2019-08-27 08:05:28
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-27 o 07:11, ddddddddddddd pisze:
    > NV-EC1701 - tego używają w windach itp, po dwóch żyłach eth + PoE.

    koncentryk

  • 9. Data: 2019-08-27 12:01:45
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:oD_8F.53594$qO6.2009@fx09.ams1> pisze:

    > Pewnie bo ma już 2 kable i nie chce kłaść dodatkowych.

    Raczej kabel dwużyłowy...

    Ale ja tam ,,fachowcom" nie wierzę. Widziałem ,,elektryków", którzy
    rozgałęziali koncentryk i skrętkę tak, jakby to zrobili z kablami
    zasilającymi. Polutowali, zaizolowali, na skrętce to nawet osłonki
    termokurczliwe były... A bity pewnie same wiedziały, w którą stronę skręcić.

    Z drugiej zaś strony w innym miejscu okazało się, że dwóm odległym
    urządzeniom wystarcza 100 Mbps i wolne pary ,,telefoniczne" w skrętce zostały
    wykorzystane do puszczenia zasilania 230 V - niezależnie, aby każde z nich
    można było oddzielnie resetować.
    Resetowanie było zupełnie zdalne, przez przekaźniki sterowane z portu
    szeregowego, dostępne dla admina nawet po zalogowaniu z internetu.
    Ale to robił specjalista od komputerów zanim został magistrem inżynierem.

    > Z drugiej strony
    > w zalezności co się z czym widzi to dlaczego nie kamera wifi, albo jakiś
    > prosty most?

    Wypadałoby się dowiedzieć, jaka tam jest odległość i jaka widzialność na
    drodze kamera - punkt odbioru jej sygnału.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 10. Data: 2019-08-27 19:08:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-08-26 o 01:21, JaNus pisze:
    >     -- a tymi 2 drucikami ma iść zarówno zasilanie, jak i sygnał. Tak mi
    > się marzy.

    Nie ma takiej opcji.
    I tyle.
    Zapomnij.