  • 121. Data: 2004-06-26 20:54:18
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Generalnie każdy system po wyjęciu z pudełka nadaje się do podłączenia do
    > internetu tylko po to, żeby ściągnąć aktualizacje.

    _Każdy_ mówisz?

    Pod warunkiem, że w trakcie ściągania aktualizacji nie zostanie zarażony.
    W Neostradzie - zwłaszcza po południu - niewykonalne.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 122. Data: 2004-06-26 21:03:06
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> w
    artykule <news:cbklq7$rup$1@news.onet.pl> pisze:

    > Biedactwo, Win2k, którym adminuję jakoś nie chce się powiesić...

    A czy ja napisałem, że się wieszają? Czarny ekran to nie zawieszka, można
    się w ciemno zalogować i restartować ;-P

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 123. Data: 2004-06-26 21:08:40
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> w artykule
    <news:slrncdrojq.6or.___@andy.pse.dyster> pisze:

    > _Każdy_ mówisz?
    >
    > Pod warunkiem, że w trakcie ściągania aktualizacji nie zostanie
    > zarażony. W Neostradzie - zwłaszcza po południu - niewykonalne.

    Słabo się starałeś. U mnie to wykonalne. Nie każdym razem za pierwszym
    podejściem, ale do tej pory zawsze skutecznie. Na neostradzie, po
    południu, z pełną premedytacją.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 124. Data: 2004-06-26 21:24:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> napisał(a):
    > A czy ja napisałem, że się wieszają? Czarny ekran to nie zawieszka, można
    > się w ciemno zalogować i restartować ;-P

    :)

    --
    Grzegorz Niemirowski, www.grzegorz.net
    OE PowerTool 3.1.5 http://www.oept.it-faq.pl/

  • 125. Data: 2004-06-26 22:00:04
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Andrzej P. Wozniak wrote:

> [...]
    -----------------------------
    > podejściem, ale do tej pory zawsze skutecznie. Na neostradzie, po

    Ja się w ogóle nie starałem, bo nie zamierzam uczestniczyć w zawodach
    "kto ma szczęście i tym razem uda się szybciej uszczelnić system niż
    robal dorwie". Mówimy o zwykłych użytkownikach dostających do ręki
    system z pudełka.

  • 126. Data: 2004-06-26 23:48:13
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    parys <p...@p...pl> wrote:
    > ona i ty nie zastanowiłyście sie kto za to zapłaci
    > sieć w firmie/zamknietej organizacji itd rozumiem, natomist sieć dostepowa
    > gdzie wszystkie (lub prawie wszystkie) komputery sa w prywatnych
    > mieszkaniach i gdzie ludzie (nie)chca placic za dostep do sieci
    > Internet...

    W sieci dostępowej nawet łatwiej: i tak tam trzeba postawić coś,
    co potrafi filtrować, więc czemu nie filtrować między klientami?
    W ten prosty sposób jeden klient nie może zarazić innych i "rozłożyć"
    całej sieci. Zdaje się o tym pisała Saddie, ale ja truskawki cukrem.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 127. Data: 2004-06-27 08:39:49
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Tomasz Czarnecki napisał(a):

    > Tak wiec widac stan sieci jakiejkolwiek zalezy owszem od administratora, a
    > scislej od tego czy potrafi sobie dac rade z uzytkownikami....

    Kwestia podejscia. Tu jest nadreprezentowane podejscie polegajace na
    uswiadamianiu uzytkownika post factum poprzez karanie co moim zdaniem
    swiadczy o bardzo niskim poziomie administratorow.

    Chcesz zeby w Twojej sieci byl porzadek? To odwroc sytuacje i tak
    skonfiguruj swoj serwer aby nie dawal praw dostepu uzytkownikow, ktorzy nie
    maja wlaczonego firewalla, nie maja aktualnych baz wirusow etc. A zamiast
    tego user dostanie informacje co ma zrobic. Musisz tez zadbac o odpowiednie
    zapisy w regulaminie... Wtedy sprawa jest jasna od poczatku i nikt nie
    moze miec pretensji.

    j.

  • 128. Data: 2004-06-27 08:59:20
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl>
    napisał(a):
    > Chcesz zeby w Twojej sieci byl porzadek? To odwroc sytuacje i tak
    > skonfiguruj swoj serwer aby nie dawal praw dostepu uzytkownikow, ktorzy
    > nie maja wlaczonego firewalla, nie maja aktualnych baz wirusow etc.

    Niejeden 'administrator sieci' uniemożliwia dostęp do Internetu, gdy
    użytkownik ma _włączony_ firewall, ponieważ firewall "psuje otoczenie
    sieciowe/smb". :->

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 129. Data: 2004-06-27 12:34:32
    Od: "Wito" <e...@p...onet.pl>

    Witam!
    Nie przypuszczałem,że mój post rozpęta taką dyskusję.
    Cieszę się, że temat zainteresował administratorów i zechcieli wypowiedzieć
    się.Przecież oni znają temat najlepiej. Jednak również oni mają różne zdanie co
    do kwestii powiadamiania. Jak już wspomniałem wcześniej, jestem za
    natychmiastowym zablokowaniem usera jeżeli okaże się,że jest siewcą wirusów. Po
    opanowaniu sytuacji w sieci uważam jednak,że powinno się go powiadomić o tym
    fakcie. Nie można wszystkich ludzi wrzucać do jednego wora. Ten przypadek o
    którym wspominałem był naprawdę nietypowym. Użytkownik nie był typowym molem
    sieciowym,nie używał żadnego P2P,ani gier. Wirusa jeżeli załapał to był
    przypadek,gdyż przez rok używania Internetu nic takiego mu się nie
    przydażyło.Miał zainstalowanego antywira i sam zachodzi w głowę jak do tego
    doszło. Był to pierwszy raz i od razu z takimi konsekwencjami.
    Zawsze w podobnych sytuacjach na miejscu admina zrobiłbym sobie bilans zysków i
    strat odnośnie tego czy powiadamiać czy nie. Według mnie nic by nie stracił,
    gdyby nawet na trzeci dzień powiadomił usera. W tym konkretnym przypadku
    napewno spotkał by się ze zrozumieniem i zyskałby szacunek. Być może w innym
    przypadku by go olali, ale czy coś by stracił???
    Ktoś wcześniej podał przykład z ulatniającym się gazem i brakiem w mieszkaniu
    lokatora. Oczywiście drzwi się wyważa, ale jestem ciekawy reakcji gdyby tym
    lokatorem był admin wracający po dwu tygodniach z wczasów i widzi splądrowane
    mieszkanie i żadnych informacji. Może niech się sam domyśli.
    Wydaje mi się, że w większości przypadków,gdyby adinistrarorzy sieci byli
    jednocześnie ich właścicielami, ich postawa byłaby nieco inna. Czasami z
    wypowiedzi niektórych odnosiłem wrażenie,że użytkownicy to ścierwo i wszystko
    zło od nich pochodzi. Jakiż byłby spokój gdyby ich nie było. Wypada mieć
    nadzieję, że takich ludzi (nie tylko adminów)jest niewielu.

    Pozdrawiam
    Wito

  • 130. Data: 2004-06-27 14:01:33
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > zapisy w regulaminie... Wtedy sprawa jest jasna od poczatku i nikt nie

    Ze niby user bez firewalla i bez antywirusa to od razu bedzie sial
    zagrozenie? Mam wewentrzne IP i od roku sie obywam bez zadnych trojanow,
    wirusow czy innych badziewi. Nie mam antywirusa ani firewalla, uzywam
    jedynie AdAware co jakis czas. Wystarczy dobrze korzystac z kompa.

    --
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====