    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy dysk jest komputerem?
    Date: Fri, 1 Jul 2016 23:23:19 +0200

    Dnia Fri, 1 Jul 2016 14:11:46 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

    > Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa)
    >pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się
    >ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same dokumenty?
    Niekoniecznie. Jeśli podłaczysz ten dysk do identycznego lub bardzo
    zbliżonego pod względem budowy lapka lub kompa jako jedyny dysk (chodzi
    tu głównie o rodzaj płyty głównej) to najprawdopodobniej stary OS się
    uruchomi. Czym bardziej różny hardwer tym mniejsze szanse na działanie.
    O ile oczywiście twój OS to windows :) W przypadku linuksa szanse na
    działanie nawet na całkiem innym sprzęcie są duże.
    Lecz aby uzyskać dostęp do dokumentów nie musisz uruchamiać OS-a z tego
    dysku. W większości przypadków podłączenie tego dysku jako drugiego
    pozwoli na dostęp do danych na nim zapisanych.

    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a