    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Mon, 8 Apr 2019 23:23:21 +0200
    <q7r9gp$r1r$1@node2.news.atman.pl> <q7rao8$s6b$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <q7tu9n$alp$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <q861ct$ab7$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <q88fcn$t9a$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <q8b485$77a$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <q8dk3a$ik4$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <q8g19f$r97$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>

    W dniu 2019-04-08 o 22:16, Starzec z Gór pisze:

    > Obawiam się, że dalej musisz mierzyć punktowo. Obszary oświetlone
    > światłem niebieskim, będą oddawać dużo mocniej niż oświetlone białym,
    > i w trzy diabły mocniej, niż oświetlone czerwonym. Ponieważ białe
    > jest de facto mieszaniną wszystkich zakresów, światłomierz pokaże ci
    > na kanale niebieskim, wycinek wartości dla białego plus niebieskie
    > źródło światła.

    A czy to nie będzie tak, że pomiar robię światła padającego od strony
    niebieskiej i od strony białej a potem reguluję wzajemne poziomy samym
    światłomierzem, bez udziału aparatu? Światłomierz kolorowy powinien mi
    pokazać poprawną ekspozycję dla samego niebieskiego i samego białego.
    Mogę też przestawić kąt widzenia czujnika jakby co.

    Światło białe i niebieskie zwykle są po przeciwnych stronach więc
    zwrócenie światłomierza w jedną stronę powinno dać mi odczyt tylko z
    tej jednej strony. Na samym końcu dałbym sumaryczny pomiar wszystkich
    źródeł od strony aparatu i ew. zjechałbym z nimi proporcjonalnie w dół
    gdyby były za jasne. W zasadzie to tylko 2 kliknięcia na zdalnym
    sterowaniu lampami.

    Robię jakiś błąd myślowy?

    A, i jeszcze jedno. W światłomierzu można sobie ponoć ustawiać przeróżne
    wskazania - w tym relatywne postrzeganie jasności zależne od barwy. Ta
    maszynka ma sporo różnych narzędzi w sobie.

    > Wyjdzie ci mieszanie addytywne. Pozdrawiam Marcin
    > PSPewnie trochę poplątałem tłumaczenie, ale wychowałem się na
    > fotografii srebrowej,tam były troszkę inne mechanizmy działania

    Nic nie poplątałeś ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek