  • Data: 2019-04-09 18:43:13
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 17:41:00 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    obszarze świecenia konkretnej lampy. I regulować balans pomiędzy poszczególnymi
    źródłami światła.

    > Nigdy inaczej nie postępowałem, nawet przy białych światłach.

    Ja zazwyczaj dokonywałem jednego pomiaru światła padającego, chyba że chodziło o
    sceny o dużym kontraście.
    Resztę załatwiają piloty.

    > Tak również zawsze robiłem... z wyjątkiem świateł kolorowych, gdzie
    > światłomierz tego typu jak mam, przestał być użyteczny. W innych
    > przypadkach zawsze aparat był włączany gdy już wszystko zostało
    > pomierzone więc jego obsługa sprowadzała się do wciśnięcia spustu.
    >
    > Przy światłach kolorowych nie ma takiej opcji bez kolorowego
    > światłomierza. Tu tylko obserwacja hostogramów (R,G i B) pozwalała
    > uniknąć przepaleń. Inaczej bym nie potrafił ustawić.

    Miałem kiedyś w ręku taki światłomierz, dosyć wiekowy, z barwnymi filtrami.
    Połączenie w zasadzie światłomierza z kolorymetrem. Niemniej i tak, w opisywanym
    przypadku trzeba by wykonać kilka pomiarów. No i mieć świadomość że monochromatyczne
    światło niebieskie szybciej da przepał niż inne barwy - sam czasem tak mam, na
    koncertach, że teoretycznie poprawne naświetlenie wymaga mocnej korekcji.
    Pozdrawiam Marcin

    PS Osobiście to zanim zainwestuję, to wypożyczyłbym tego Sekonica i przetestował.