  • Data: 2019-04-11 00:14:45
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > LUT to jest look-up table. Można to zrealizować różnymi sposobami,

    I o to się pytam. Otworzyłeś fabrykę układów scalonych?

    > i owszem może to być także konkretny, pojedynczy scalak (kiedyś
    > popularne było stosowanie EPROMów do robienia LUTów, raczej nie
    > w monitorach).
    >
    > LUT może być też kawałkiem programu, zwłaszcza jeśli szybkość działania
    > CPU (np. odpowiednich instrukcji SIMD) jest wystarczająca (w przypadku
    > monitora to nie wchodzi w praktyce w rachubę).

    No to jeszcze raz jasno doprecyzuję o czy mowa.
    1. Zwykła karta graficzna.
    2. Zwykły kabel HDMI wetknięty w nią i w monitor.
    3. Spektrometr podłączony do monitora i spuszczony na matrycę.
    4. W monitorze wciskasz guzik: kalibracja.

    Zapewniam Cię, że gdy matryca jest więcej niż 8-bitowa, to kompletnie
    niczego nie stracimy po kalibracji, a zyskamy płynne przejścia między
    kolejnymi 8-bitowymi odcieniami.

    Tylko wtedy, gdy robimy to samo poza monitorem (profilowanie), to
    wyłącznie wtedy otrzymujemy zmniejszenie ilości przejść tonalnych. A to
    jest ZUPEŁNIE inny temat - poza dyskusją.

    > Z tego absolutnie nie wynika, że monitor będzie w stanie wyświetlić
    > więcej kolorów niż sama matryca. Zresztą zastanów się, jak to by niby
    > miało działać?

    Opisałem jak. Zastanów się sam nad tym, czemu graficy uparli się na
    monitory z LUTem, pomimo bardzo wysokich cen tych modeli? Czemu
    producenci równie uparcie je produkują?

    > Faktycznie możliwości kalibracji z użyciem LUT są (mogą być) większe niż
    > jeśli mamy do dyspozycji tylko ograniczoną liczbę prostych
    > przekształceń.
    > Ale liczba kolorów? Bez żartów.

    Gdzie pisałem o wzroście ilości kolorów dla 8-bitowego sygnału?
    Dokładnie rozpisałem w liczbach nie przekraczających 256 wartości jak to
    wygląda.

    Albo inaczej: przejdź się do jakiegokolwiek studia graficznego. Z
    pewnością wiele z nich będzie pracować na takich monitorach. Jeśli
    jesteś z Gdańska, to w firmie, w której pracuję jest ich ze 20 -
    załatwię Ci wejściówkę. Poproś o wyświetlenia gradacji szarości i policz
    ile pasków zobaczysz. Obstawiam, że 256. W każdym innym kolorze: również
    256. W odróżnieniu od wielu tradycyjnych monitorów, gdzie 240 (po
    skalibrowaniu) wcale to nie będzie złym wynikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek