    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Date: Wed, 10 Apr 2019 22:27:57 +0200
    <q6rpef$pl8$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7efvk$gi2$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7lu8g$mpr$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7qitk$5mr$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q7tq8i$6qa$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q8a80q$gdt$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q8bb8t$iaj$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q8g2ti$spg$1@node2.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <q8ihro$5cj$1@node2.news.atman.pl>

    Marek S <p...@s...com> writes:

    > No to jeszcze raz powtórzę, to co napisałem i co wydawało mi się, że
    > zgodnie ustaliliśmy wersję. Ale widzę, że nie. Skoro w cropie SNR nie
    > stanowił problemu, to FF kupiłem bez sensu bo tylko wydawało mi się,
    > że crop szumiał jak diabli przy tej samej ilości pikseli?

    Ale rozumiesz że są np. różne warunki ekspozycji?

    > Tu masz artykuł o tym jaka jest relacja pomiędzy MTF obiektywu a
    > minimalną wielkością piksela matrycy,

    Stary, też używam takich zabawek, to chyba minimalnie wiem jak działają?
    Nie twierdzę przecież, że szkło ma nieskończoną rozdzielczość, czy co
    tam chcesz. Albo że nie ma zniekształceń. Ale to się nadaje do
    sensownych zastosowań.

    > Do tego dochodzi jeszcze aberracja chromatyczna. Jeśli dobrze
    > zapamiętałem konkluzję, to 20MPx w cropie to max dla najlepszych
    > obiektywów.

    Rozumiem że masz na myśli cropa ~ 1.5. No a jakie są te matryce? 20 - 24
    MPix zdaje się? Czyli właśnie takie? Przecież nie twierdzę, że to ma być
    50 MPix APS.

    I weź jeszcze pod uwagę, że to jest z filtrami. Osobiście nie
    zdejmowałem filtra z podobnego aparatu, ale wiele osób to robiło,
    z pozytywnymi efektami.

    > Nie ma sensu zatem w nieskończoność miniaturyzować piksele

    Jasne że nie. Nikt nie twierdził chyba inaczej.
    --
    Krzysztof Hałasa