  • Data: 2019-04-12 18:06:28
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Starzec z Gór" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 16:36:57 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Za mało żeby uzyskać naturalną reprodukcję barw. Teoretycznie pewnie
    >da się zrobić matrycę, która sobie w takich warunkach poradzi, ale ja
    >takiej nie spotkałem.
    Nie probowalem ... naprawde jest problem ?

    >Tak. Za światło białe uważa się takie o temperaturze barwowej ok
    >5600K. Ale i dla temperatur rzędu 3200K da się uzyskać prawidłową
    >reprodukcję barw, i to bez trudu.
    >Problemy zaczynają się poniżej tej wartości.

    Jest jeszcze jeden czynnik - krzem na niebieskim ma mniejsza czulosc.

    Niby matryca nie musi byc krzemowa, ale na razie jest.

    >Raczej prawie ciągłe.
    >Spotkałem się z jakimś oznaczeniem, nie pamiętam jakim, podającym
    >stopień ciągłości widma dla LED/świetlówek.
    >Dla dobrych i drogich do celów foto (a raczej do filmowania)
    >przekraczał stopień zgodności 90%.

    Pewnie masz na mysli parametr Ra ... ale on niekoniecznie o ciaglosci
    widma swiadczy.

    J.