    Subject: Re: Czy istnieje takie urządzenie?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Sat, 16 Sep 2017 20:40:15 +0200

    > Zasadnicza trudnośc polega na tym że nie istnieje prosty i tani
    > algorytm wykrywania obecności lub nieobecności osób w jakiejś
    > strefie. Tanie metody są niedopuszczalnie omylne a skuteczne
    > cholernie drogie i skomplikowane (przynajmniej w stosunku do celu).

    W przypadku opisanym przez "z" jest na to rada, dość tania, ale dopiero
    w produkcji masowej, niestety. Rozwiązanie polegałoby na spostrzeżeniu,
    że nie chodzi o obecność jakichś "osób w ogóle", lecz ich zamkniętego
    grona. A jeśli owo grono jest zamknięte, to owi użytkownicy prądożernego
    sprzętu mogliby nosić jakieś bransoletki emitujące ultradźwięki o jakimś
    tam poziomie głośności. Albo w podczerwieni, może nawet lepiej. Zaś
    czujnik by badał, czy choć jedna bransoletka jest w zakresie
    wykrywalności, i gdy jest zero, to uruchamiałby timer, odliczający
    zadany czas (bo może ktoś wyszedł zrobić, hm, herbatkę?), po czym
    następowałoby wyłączenie tego, co ma być wyłączane.

    Byłoby to bardziej niezawodne niż czujnik ruchu, czy chyba nawet
    detektor podczerwieni. No ale że żaden Chińczyk dotąd na pokrycie
    zapotrzebowania takiego ustrojstwa się jeszcze nie nastawił, to tanio
    się tego nie zrobi, jak zaznaczałem.