    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy istnieje takie urządzenie?
    Date: Sun, 17 Sep 2017 17:16:42 +0200

    W dniu 16.09.2017 o 14:55, z pisze:
    > Czy istnieje takie urządzenie które po wyjściu domowników z
    > pomieszczenia po określonym czasie wyłączy np. monitory, drukarki,
    > nagłośnienie, telewizor?
    > Znalazłem tylko coś co włączy gniazdko 220V po wejściu do pomieszczenia.

    tak. Albo można to w prosty sposób zrobić. ja bym poponował użyć:

    https://tinyurl.com/y7sk4nch

    malutkiego załącznika mikrofalowego. można go zabudować blisko miejsca w
    którym zazwyczaj przebywasz. nie musi cię widzieć. ja mam taki w
    ubikacji, nad sufitem podwieszanym(poniżej stropu) Tak więc urządzenia
    nie wiać. natomiast jest czułe. bardzo. wykrywa z 2 metrów ruch dłoni
    stopy, przekręcenie głowy. jeśli to to zamontujesz metr od siebie, sądzę
    że wykryje nawet minimalny ruch. Samo to to urządzenie bez przeróbek
    podtrzyma na minutę. moim zdaniem to za mało, ale sądzę że zmiana
    rezystorka i kondensatorka, może ten czas wydłużyć do dziesiątek minut.
    gdyby ten czas miał być precyzyjny, a jeszcze ignorować ruch w nocy,
    zastosowałbym arduino. taki "komputerek" za 2 usd. do arduino można
    podłączyć też np czujnik odległości. Jeśli możesz go ustawić tam gdzie
    zazwyczaj siedzisz, lub lezysz, to bez Ciebie odległość drastycznie
    wzrośnie, więc układ dostając taką infomracje moze coś włączyć lub wyłączyć.
    ogólnie temat ciekawy, ale nie wiem czy ewentualne oszczędności
    kiedykolwiek zwrócą Ci się w postaci niższych opłat za prąd. tym
    bardziej że te czujnii też zużywają energię.

    ToMasz