  • Data: 2017-06-16 23:46:01
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 18:59:21 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:
> [...]
    mężczyźni, natomiast częściej posługują się "modowymi" określeniami, których
    mężczyźni po prostu nie znają.

    > Poczytaj sobie o genetyce receptorów światła, bardzo się zdziwisz.
    > W dużym skrócie: niebieskoczuły wszyscy mamy tali sam. Loci czerwono i
    > zielonoczułego są na chromosomie X, a te chromosomy kobiety mają dwa, a
    > my tylko jeden. Istnieje wiele alleli receptorów czerwono i
    > zielonoczułych, allele różnią się rozkładem spektralnym czułości.
    > Wniosek oczywisty.

    To jest, wybacz, tak zwana genetyka ludowa. Ekspresja genu nie zależy od tego czy
    posiadamy go w jednej czy dwu kopiach. Kobieta nie ma w oku dwa razy więcej
    receptorów niż facet. Ma ich tyle samo. Natomiast faceci dokładniej interpretują
    sygnał - są zdecydowanie bardziej wzrokowcami. Owszem, w wypadku uszkodzenia
    chromosomu X u mężczyzny prędzej nastąpi dysfunkcja wzroku, i będzie bardziej
    radykalna niż u kobiety - ale na poziomie "normalnym" to facet będzie kolory
    dokładniej rozróżniał. Sprawdziłem na sporej próbce laborantów foto płci obojga.
    Pozdrawiam Marcin