    Subject: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Sun, 18 Jun 2017 22:51:32 +0200

    W dniu 18.06.2017 o 00:01, Starzec z Gór pisze:
> [...]
    mężczyźni, natomiast częściej posługują się "modowymi" określeniami, których
    mężczyźni po prostu nie znają.

    czy posiadamy go w jednej czy dwu kopiach. Kobieta nie ma w oku dwa razy więcej
    receptorów niż facet. Ma ich tyle samo. Natomiast faceci dokładniej interpretują
    sygnał - są zdecydowanie bardziej wzrokowcami. Owszem, w wypadku uszkodzenia
    chromosomu X u mężczyzny prędzej nastąpi dysfunkcja wzroku, i będzie bardziej
    radykalna niż u kobiety - ale na poziomie "normalnym" to facet będzie kolory
    dokładniej rozróżniał. Sprawdziłem na sporej próbce laborantów foto płci obojga.

    > Chyba w prasie. Ja z genetyki maturę pisałem i bynajmniej na tym mój kontakt z tą
    nauką się nie skończył. I zaprawdę powiadam ci, przez to co dziś w prasie wypisują,
    Mendel się w grobie przewraca.

    Podałem link do Świata Nauki.
    Maturę pisałeś pewnie ładnych parę lat temu, a wiedza sprzed parunastu
    lat w tej dziedzinie to prehistoria. W kwestii Mendla też się sporo
    zmieniło.

    > No i ?

    Przecież to oczywiste: jeśli kobieta ma dwa allele receptora
    czerwonoczułego różniące się czułością spektralną o kilkanaście
    nanometrów i podobnie z zielonoczułym, to widzi pięciobarwnie.

    P.P.