  • Data: 2019-11-13 19:23:09
    Temat: Re: Czy jest sens i9 ?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-11-13 15:19, Roman Tyczka wrote:

    > Pociągnij pliz tego offtopa i napisz dlaczego współczesne kreskówki Cię nie
    > zachwycają. Zestaw ze starszymi i podaj różnice. Pytam ze szczerej
    > ciekawości. Akurat jestem po Shreku, którego uważam za niezłego i mnie
    > trochę zafrapowałeś.

    Wiesz, to tylko moje subiektywne zdanie. Pierwszy Shrek zresztą to 2001
    rok, więc 18 lat temu, ale moim zdaniem już wtedy był to chlubny
    wyjątek. Generalnie: prymitywne scenariusze, często przesłodzone i z
    obowiązkowym ładunkiem wychowawczym. Wykonanie - bardzo zaszkodziło moim
    zdaniem rozpowszechnienie grafiki komputerowej, wszystko zrobiło się
    takie gładziutkie i bardzo dużo produkcji wygląda jak spod tej samej
    prasy. Wiem, że ludzie zachwycają się anime, uczciwie próbowałem
    przetrawić kilka filmów uznawanych za genialne, nie poszły ani forma,
    ani treść. Dla mnie osobiście najciekawsze kreskówki robili Amerykanie w
    latach 30-40 (akurat niekoniecznie Disney) i pewne wybrane rzeczy
    wyprodukowane w ZSRR, m.in. kreskówki Norsztejna i sporo pojawiło się w
    pieriestrojkę fajnych filmików, absurdalnych i surrealistycznych, jak
    tamte czasy. Wtedy powstało też studio "Pilot", które do dnia
    dzisiejszego co pewien czas coś produkuje, czasami ciekawego. Ale oni
    stylistycznie utkwili w końcu lat 80. - może i dobrze.