eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy komputery pomagają? › Re: Czy komputery pomagają?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader5.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <2...@g...com>
    <7...@g...com>
    <5ad49cce$0$665$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5ad4a8ee$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    <DZ9BC.267145$f77.124352@fx14.ams1>
    <7...@g...com>
    <sMQDC.2406$nK.941@fx07.ams1>
    <9...@g...com>
    <F__DC.5034$fc2.4637@fx06.ams1>
    <5...@g...com>
    <5ae24ac5$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <cIsEC.24794$xL2.2188@fx04.ams1>
    <a...@g...com>
    <xZNEC.16889$oM1.5303@fx12.ams1>
    <4...@g...com>
    <1278ho6ehtzz9$.aiwt83kmqb56.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <kevvgtyixh13.1ioqajsi7shob$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    Date: Tue, 1 May 2018 18:26:35 +0200
    Message-ID: <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
    Lines: 74
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1525191980 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 678 82.143.187.50:59785
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5389
    X-Received-Body-CRC: 135349982
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40826
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 1 May 2018 07:13:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu wtorek, 1 maja 2018 22:48:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>>> Albo ... kiepski profil/marketing.
    >>>> Jakby zbadali skutecznosc reklamy w internecie, to moze by zauwazyli,
    >>>> ze nieskuteczna. I ze np pralki to trzeba reklamowac jak ktos kafelek
    >>>> szuka ... albo kredytu hipotecznego :-)
    >>>
    >>> To co napisałeś to dosyć ważne jest. W marketingu produktów dla
    >>> szarego konsumenta może nie jest to aż tak jaskrawe, ale w
    >>> produktach przemysłowych dział "business development" to są ludzie
    >>
    >> no wlasnie - w przemysle jak kupiles cos raz, to mozliwe ze kupisz
    >> drugi i kolejne razy. Tylko musisz byc zadowolony.
    >
    > Jak ma kupić ponownie to samo to nie trzeba rekalamować, a jak coś
    > innego... marna szansa. Jak sobie wyobrażasz że Wizzair kupi
    > boeinga na spróbunek, albo Ryanair airbusa?

    A musi byc od razu caly samolot ? Moze tylko farby szukaja do
    pomalowania. A za rok pomaluja kolejne.

    A takie przejscia sie zdarzaly - w LOT lataja nie tylko benki,ale tez
    embraery, a z Airbusem tez negocjuja, tylko na razie bezskutecznie.

    >>> od których sukcesów i porażek zależy przyszłość firmy. Te tam
    >>> rewelacje że wydajność nie rośnie, to są kompletnie nieistotne
    >>> bzdury. Wielką korporację buduje się wrzucając najzdolniejszych
    >>> ludzi do business development. Firma która ma odrobinę lepszy
    >>> business development od konkurentów-wygrywa.
    >>> I popatrz jak to działa: oni wszyscy są jak dzieci we mgle. Jedne
    >>> trochę bardziej durne od drugich, ale widziane z zewnątrz-
    >>> nieporadne i bez pojęcia co robią. Nie potrafią znaleźć klienta na
    >>> czas, wysyłają mu ofertę dopiero jak już kupił to czego szukał. Nie
    >>> potrafią mu pokazać że ich produkt jest lepszy, tylko że jest
    >>> bliższy jakimś pojęciom wziętym z dupy. W temacie sprzętu AGD nie
    >>> masz szansy dowiedzieć się co to znaczy "technologia XXX", przy
    >>> czym to nie jest żadna technologia, tylko jakieś mgliste pojęcie
    >>> które niczym się nie różni od starszych modeli ich własnych
    >>> produktów. Jednym słowem, dzisiejszy biznes wytwarzający produkty
    >>> jest tak marny, że wydajność pracy jest najmniejszym problemem.
    >>
    >> No ale Nokia juz telefonow nie robi.
    >> Ani Ericsson, ani Siemens.
    >
    > Nie 'no ale', tylko 'no właśnie'. Nokia, SE i Siemens sami pokazali
    > światu że zrobienie systemu operacyjnego jest trudniejszym zadaniem
    > niż zrobienie sprzętu.

    No, Nokia zrobila, a Siemens chyba nawet nie probowal.

    > I co? Jak każda przerośnięta korporacja, nie
    > wyciągnęła wniosków z własnych problemów. Bo jak masz kilka pionów
    > w firmie, każdy z nich ileś tam działów, każdy ileś tam firm
    > porozwalanych po świecie, każda ileś tam swoich wewnętrznych
    > działów, ileś tam niezależnych zespołów, nikt tym nie zarządza więc
    > jest "matrix style" itd, no to się nie da. Taki twór nie jest w
    > stanie dać sobie rady w sytuacji kiedy potrzebna jest nagła zmiana
    > pradygmatu. W takim Samsungu strategiczne decyzje podejmowane są
    > przez jednego człowieka, w ciągu jednej sekundy. W korporacji w
    > zachodnim stylu to mogą być lata, a znam przykłady brnięcia w stare
    > koncepcje przez dziesiątki lat, zanim te wszystkie rzesze ludzi
    > dojdą do punktu w którym nie da się już dłużej ściemniać i trzeba
    > przyznać komuś innemu rację. Choćby koledze z biurka obok :-)

    No tak, tylko niech ten jeden czlowiek w sekunde powie "oferta
    Symbiana jest lepsza". Albo "zrobimy wlasny system".

    nawiasem mowiac, to Samsung w symbiana wszedl, tylko widac szybko
    wyszedl.

    A moze po prostu mieli ten komfort, ze mogli obstawic wszystkie konie,
    i strategicznie ubijac te gorsze.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: