-
X-Received: by 2002:a1f:3686:: with SMTP id d128-v6mr1527298vka.7.1525238070828; Tue,
01 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a1f:3686:: with SMTP id d128-v6mr1527298vka.7.1525238070828; Tue,
01 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!x25-v6n
o239102qto.0!news-out.google.com!c8-v6ni774qtc.0!nntp.google.com!x25-v6no239096
qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 1 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=211.225.14.138;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 211.225.14.138
References: <2...@g...com>
<7...@g...com>
<5ad49cce$0$665$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5ad4a8ee$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
<DZ9BC.267145$f77.124352@fx14.ams1>
<7...@g...com>
<sMQDC.2406$nK.941@fx07.ams1>
<9...@g...com>
<F__DC.5034$fc2.4637@fx06.ams1>
<5...@g...com>
<5ae24ac5$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<cIsEC.24794$xL2.2188@fx04.ams1>
<a...@g...com>
<xZNEC.16889$oM1.5303@fx12.ams1>
<4...@g...com>
<1278ho6ehtzz9$.aiwt83kmqb56.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<kevvgtyixh13.1ioqajsi7shob$.dlg@40tude.net>
<d...@g...com>
<cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Czy komputery pomagają?
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Wed, 02 May 2018 05:14:31 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 129
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40829
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 2 maja 2018 01:26:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 1 May 2018 07:13:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu wtorek, 1 maja 2018 22:48:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> >>>> Albo ... kiepski profil/marketing.
> >>>> Jakby zbadali skutecznosc reklamy w internecie, to moze by zauwazyli,
> >>>> ze nieskuteczna. I ze np pralki to trzeba reklamowac jak ktos kafelek
> >>>> szuka ... albo kredytu hipotecznego :-)
> >>>
> >>> To co napisałeś to dosyć ważne jest. W marketingu produktów dla
> >>> szarego konsumenta może nie jest to aż tak jaskrawe, ale w
> >>> produktach przemysłowych dział "business development" to są ludzie
> >>
> >> no wlasnie - w przemysle jak kupiles cos raz, to mozliwe ze kupisz
> >> drugi i kolejne razy. Tylko musisz byc zadowolony.
> >
> > Jak ma kupić ponownie to samo to nie trzeba rekalamować, a jak coś
> > innego... marna szansa. Jak sobie wyobrażasz że Wizzair kupi
> > boeinga na spróbunek, albo Ryanair airbusa?
>
> A musi byc od razu caly samolot ? Moze tylko farby szukaja do
> pomalowania. A za rok pomaluja kolejne.
To za rok będą wiedzieli lepiej od wytwórcy czy dobra czy niedobra.
>
> A takie przejscia sie zdarzaly - w LOT lataja nie tylko benki,ale tez
> embraery, a z Airbusem tez negocjuja, tylko na razie bezskutecznie.
Zupełnie inny model biznesowy. Inny poziom upolitycznienia, inna presja rynkowa,
presja udziałowców, inne mechanizmy podejmowania decyzji.
>
> >>> od których sukcesów i porażek zależy przyszłość firmy. Te tam
> >>> rewelacje że wydajność nie rośnie, to są kompletnie nieistotne
> >>> bzdury. Wielką korporację buduje się wrzucając najzdolniejszych
> >>> ludzi do business development. Firma która ma odrobinę lepszy
> >>> business development od konkurentów-wygrywa.
> >>> I popatrz jak to działa: oni wszyscy są jak dzieci we mgle. Jedne
> >>> trochę bardziej durne od drugich, ale widziane z zewnątrz-
> >>> nieporadne i bez pojęcia co robią. Nie potrafią znaleźć klienta na
> >>> czas, wysyłają mu ofertę dopiero jak już kupił to czego szukał. Nie
> >>> potrafią mu pokazać że ich produkt jest lepszy, tylko że jest
> >>> bliższy jakimś pojęciom wziętym z dupy. W temacie sprzętu AGD nie
> >>> masz szansy dowiedzieć się co to znaczy "technologia XXX", przy
> >>> czym to nie jest żadna technologia, tylko jakieś mgliste pojęcie
> >>> które niczym się nie różni od starszych modeli ich własnych
> >>> produktów. Jednym słowem, dzisiejszy biznes wytwarzający produkty
> >>> jest tak marny, że wydajność pracy jest najmniejszym problemem.
> >>
> >> No ale Nokia juz telefonow nie robi.
> >> Ani Ericsson, ani Siemens.
> >
> > Nie 'no ale', tylko 'no właśnie'. Nokia, SE i Siemens sami pokazali
> > światu że zrobienie systemu operacyjnego jest trudniejszym zadaniem
> > niż zrobienie sprzętu.
>
> No, Nokia zrobila, a Siemens chyba nawet nie probowal.
Nokia to nawet chyba z dwa, Samsung też miał jakiś BadaOS, a teraz Tizen. Siemens od
razu poszedł w Win CE, chociaż dużo wcześniej eksperymentowali z systemami do różnych
produktów. Siemens dużo różnego złomu robi, w większości nie zabawki.
>
> > I co? Jak każda przerośnięta korporacja, nie
> > wyciągnęła wniosków z własnych problemów. Bo jak masz kilka pionów
> > w firmie, każdy z nich ileś tam działów, każdy ileś tam firm
> > porozwalanych po świecie, każda ileś tam swoich wewnętrznych
> > działów, ileś tam niezależnych zespołów, nikt tym nie zarządza więc
> > jest "matrix style" itd, no to się nie da. Taki twór nie jest w
> > stanie dać sobie rady w sytuacji kiedy potrzebna jest nagła zmiana
> > pradygmatu. W takim Samsungu strategiczne decyzje podejmowane są
> > przez jednego człowieka, w ciągu jednej sekundy. W korporacji w
> > zachodnim stylu to mogą być lata, a znam przykłady brnięcia w stare
> > koncepcje przez dziesiątki lat, zanim te wszystkie rzesze ludzi
> > dojdą do punktu w którym nie da się już dłużej ściemniać i trzeba
> > przyznać komuś innemu rację. Choćby koledze z biurka obok :-)
>
> No tak, tylko niech ten jeden czlowiek w sekunde powie "oferta
> Symbiana jest lepsza". Albo "zrobimy wlasny system".
>
> nawiasem mowiac, to Samsung w symbiana wszedl, tylko widac szybko
> wyszedl.
Jak zobaczył że z tym symbianem w życiu nie podskoczy do konkurencji (przede
wszystkim do HTC z winCE), to wyszedł.
>
> A moze po prostu mieli ten komfort, ze mogli obstawic wszystkie konie,
> i strategicznie ubijac te gorsze.
>
> J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.18 08:27 J.F.
- 02.05.18 12:16 Konrad Anikiel
- 02.05.18 12:34 Robert Wańkowski
- 02.05.18 12:46 J.F.
- 02.05.18 13:21 J.F.
- 02.05.18 16:30 Konrad Anikiel
- 03.05.18 04:58 Konrad Anikiel
- 03.05.18 14:20 J.F.
- 03.05.18 20:34 Robert Wańkowski
- 08.05.18 05:56 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=