eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy komputery pomagają? › Re: Czy komputery pomagają?
  • X-Received: by 2002:a1f:3686:: with SMTP id d128-v6mr1527298vka.7.1525238070828; Tue,
    01 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a1f:3686:: with SMTP id d128-v6mr1527298vka.7.1525238070828; Tue,
    01 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!x25-v6n
    o239102qto.0!news-out.google.com!c8-v6ni774qtc.0!nntp.google.com!x25-v6no239096
    qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 1 May 2018 22:14:30 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=211.225.14.138;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 211.225.14.138
    References: <2...@g...com>
    <7...@g...com>
    <5ad49cce$0$665$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5ad4a8ee$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    <DZ9BC.267145$f77.124352@fx14.ams1>
    <7...@g...com>
    <sMQDC.2406$nK.941@fx07.ams1>
    <9...@g...com>
    <F__DC.5034$fc2.4637@fx06.ams1>
    <5...@g...com>
    <5ae24ac5$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <cIsEC.24794$xL2.2188@fx04.ams1>
    <a...@g...com>
    <xZNEC.16889$oM1.5303@fx12.ams1>
    <4...@g...com>
    <1278ho6ehtzz9$.aiwt83kmqb56.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <kevvgtyixh13.1ioqajsi7shob$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 02 May 2018 05:14:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 129
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40829
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 2 maja 2018 01:26:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 1 May 2018 07:13:10 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > > W dniu wtorek, 1 maja 2018 22:48:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >>>> Albo ... kiepski profil/marketing.
    > >>>> Jakby zbadali skutecznosc reklamy w internecie, to moze by zauwazyli,
    > >>>> ze nieskuteczna. I ze np pralki to trzeba reklamowac jak ktos kafelek
    > >>>> szuka ... albo kredytu hipotecznego :-)
    > >>>
    > >>> To co napisałeś to dosyć ważne jest. W marketingu produktów dla
    > >>> szarego konsumenta może nie jest to aż tak jaskrawe, ale w
    > >>> produktach przemysłowych dział "business development" to są ludzie
    > >>
    > >> no wlasnie - w przemysle jak kupiles cos raz, to mozliwe ze kupisz
    > >> drugi i kolejne razy. Tylko musisz byc zadowolony.
    > >
    > > Jak ma kupić ponownie to samo to nie trzeba rekalamować, a jak coś
    > > innego... marna szansa. Jak sobie wyobrażasz że Wizzair kupi
    > > boeinga na spróbunek, albo Ryanair airbusa?
    >
    > A musi byc od razu caly samolot ? Moze tylko farby szukaja do
    > pomalowania. A za rok pomaluja kolejne.

    To za rok będą wiedzieli lepiej od wytwórcy czy dobra czy niedobra.

    >
    > A takie przejscia sie zdarzaly - w LOT lataja nie tylko benki,ale tez
    > embraery, a z Airbusem tez negocjuja, tylko na razie bezskutecznie.

    Zupełnie inny model biznesowy. Inny poziom upolitycznienia, inna presja rynkowa,
    presja udziałowców, inne mechanizmy podejmowania decyzji.

    >
    > >>> od których sukcesów i porażek zależy przyszłość firmy. Te tam
    > >>> rewelacje że wydajność nie rośnie, to są kompletnie nieistotne
    > >>> bzdury. Wielką korporację buduje się wrzucając najzdolniejszych
    > >>> ludzi do business development. Firma która ma odrobinę lepszy
    > >>> business development od konkurentów-wygrywa.
    > >>> I popatrz jak to działa: oni wszyscy są jak dzieci we mgle. Jedne
    > >>> trochę bardziej durne od drugich, ale widziane z zewnątrz-
    > >>> nieporadne i bez pojęcia co robią. Nie potrafią znaleźć klienta na
    > >>> czas, wysyłają mu ofertę dopiero jak już kupił to czego szukał. Nie
    > >>> potrafią mu pokazać że ich produkt jest lepszy, tylko że jest
    > >>> bliższy jakimś pojęciom wziętym z dupy. W temacie sprzętu AGD nie
    > >>> masz szansy dowiedzieć się co to znaczy "technologia XXX", przy
    > >>> czym to nie jest żadna technologia, tylko jakieś mgliste pojęcie
    > >>> które niczym się nie różni od starszych modeli ich własnych
    > >>> produktów. Jednym słowem, dzisiejszy biznes wytwarzający produkty
    > >>> jest tak marny, że wydajność pracy jest najmniejszym problemem.
    > >>
    > >> No ale Nokia juz telefonow nie robi.
    > >> Ani Ericsson, ani Siemens.
    > >
    > > Nie 'no ale', tylko 'no właśnie'. Nokia, SE i Siemens sami pokazali
    > > światu że zrobienie systemu operacyjnego jest trudniejszym zadaniem
    > > niż zrobienie sprzętu.
    >
    > No, Nokia zrobila, a Siemens chyba nawet nie probowal.

    Nokia to nawet chyba z dwa, Samsung też miał jakiś BadaOS, a teraz Tizen. Siemens od
    razu poszedł w Win CE, chociaż dużo wcześniej eksperymentowali z systemami do różnych
    produktów. Siemens dużo różnego złomu robi, w większości nie zabawki.

    >
    > > I co? Jak każda przerośnięta korporacja, nie
    > > wyciągnęła wniosków z własnych problemów. Bo jak masz kilka pionów
    > > w firmie, każdy z nich ileś tam działów, każdy ileś tam firm
    > > porozwalanych po świecie, każda ileś tam swoich wewnętrznych
    > > działów, ileś tam niezależnych zespołów, nikt tym nie zarządza więc
    > > jest "matrix style" itd, no to się nie da. Taki twór nie jest w
    > > stanie dać sobie rady w sytuacji kiedy potrzebna jest nagła zmiana
    > > pradygmatu. W takim Samsungu strategiczne decyzje podejmowane są
    > > przez jednego człowieka, w ciągu jednej sekundy. W korporacji w
    > > zachodnim stylu to mogą być lata, a znam przykłady brnięcia w stare
    > > koncepcje przez dziesiątki lat, zanim te wszystkie rzesze ludzi
    > > dojdą do punktu w którym nie da się już dłużej ściemniać i trzeba
    > > przyznać komuś innemu rację. Choćby koledze z biurka obok :-)
    >
    > No tak, tylko niech ten jeden czlowiek w sekunde powie "oferta
    > Symbiana jest lepsza". Albo "zrobimy wlasny system".
    >
    > nawiasem mowiac, to Samsung w symbiana wszedl, tylko widac szybko
    > wyszedl.

    Jak zobaczył że z tym symbianem w życiu nie podskoczy do konkurencji (przede
    wszystkim do HTC z winCE), to wyszedł.

    >
    > A moze po prostu mieli ten komfort, ze mogli obstawic wszystkie konie,
    > i strategicznie ubijac te gorsze.
    >
    > J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: