    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Date: Sun, 17 Mar 2024 13:34:38 +0100

    > Też tak zakładam. Jakby miała naście lat, a nie 6 to pewnie już by nowa
    > stała. Ale jak popatrzyłem na bęben, zajrzałem do środka, pasek jak
    > nowy, silnik czysty, szczotki grube, prowadnice chodzą leciutko...to tak
    > żal mi się zrobiło. Gadamy tyle o ekologi, każdy jest za, to dlaczego w
    > gruncie sprawny sprzęt tylko z jakąś drobną usterką ma trafić na
    > śmietnik? Chociaż spróbuję - myślę.

    Tylko zobacz ile to już kosztowało czasu. Jeśli w serwisie za czas
    mechanika byś płacił to czemu swój pomijasz. Naprawy nie zastąpią
    większej trwałości sprzętu.

> [...]
    > na rozmiar nieracjonalności w postępowaniu obywateli UE, myślę sobie -
    > coś tutaj jest nie tak. Może faktycznie aktualne koszty eksploatacyjne
    > samochodu i paliwa nie oddają rzeczywistych kosztów generowanych przez
    > ten środek transportu?
    >
    > Przywykliśmy że jest "cisza nocna" po 22, a jednocześnie akceptujemy jak
    > w lato nocami wyją na jednośladach po nocach. U mnie w 15 tys.
    > miasteczku, słyszę wieczorem (lub nad ranem) latem jak 300m dalej na
    > głównym skrzyżowaniu ruszają amatorzy kręcenia do odcinki. Lub jeszcze
    > dalej na placu przed kauflandem gdy kręcą bączki.

    To wybryk jest, pobawią się i przestaną, nie zasługuje na zajmowanie się.

    > Kiedyś ścieki i chemia szły do rzek, bo nie mieliśmy świadomości kosztu
    > który to generuje (niektórzy nadal nie mają, bądź nie chcą widzieć patrz
    > ostatnio Odra). Dzisiaj w większości też nie akceptujemy wyrzucania
    > śmieci do lasu czy wylewania tam czegoś. Może samochody spalinowe to po
    > prostu kolejny etap uświadomienia sobie kosztów których większościowo
    > jeszcze nie widzimy?

    No raczej. Wystarczy zaciągnąć się spalinami, np w mieście, by mentalnie
    dojrzeć. No ale jak się ciągle jest w oparach to nie czuć. W końcu do
    ludzi dotrze.

    > Sporo osób popiera pomysł wprowadzenia drobnej opłaty 10-20zł za wizytę
    > - co miało by odsiewać hipochondryków. To może analogicznie 5-10zł za
    > "odpalenie samochodu" - co miało by sprawiać że 2t środek transportu
    > będzie używany z adekwatnych powodów?

    Jedno i drugie z d..y jest. Wizyta u lekarza należy się pacjentowi jak
    psu buda bo płaci ubezpieczenie. Jak nie będzie ubezpieczeń to zapłaci
    za każdą wizytę co najwyżej jakiś rabat dostanie. Więc nie twoja sprawa
    czy ten pacjent zdrowy jest czy chory. Z drugiego bieguna nie masz
    powodu oceniać czy ktoś kto sobie samochód kupił używa go
    usprawiedliwienie czy nie bo po to go kupił by używać kiedy chce a nie
    kiedy Ty chcesz. Tak możesz rozważać publiczne samochody na minuty o ile
    w ogóle jest sens, znaczy że samo to że ktoś z takiego współdzielonego
    samochodu korzysta a nie kupuje swój nie wystarcza.

    > Zaraz ktoś napisze, że to kolejny krok żeby tylko bogaci mieli
    > samochody. Tego nie wiem, ale analogicznie było argumentowanie w NYC
    > żeby znieść przepisy o kaucji (w przypadku zatrzymania przez policję),
    > bo to faworyzuje bogatych. Znieśli i efekt jest taki, że przestępczość w
    > ciągu ostatnich 3 lat wzrosła o 70%, bo do momentu rozprawy policja nie
    > może przetrzymywać podejrzanych.

    I co, przez ten czas co ich nie przetrzymują te 70% robią?

    > https://www.youtube.com/watch?v=3FLR1FMbT1E

    Ile minut oglądania?