    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Date: Tue, 19 Mar 2024 13:52:03 +0100

    > W zamian w tym czasie powinienem...maksymalizować zyski i wydajność?
    > Czego? Bo nie zrozumiałem.

    Mógłbyś np zrobić coś nowego.

    > Myślę że wiele obecnych na grupie osób mogłoby się zgodzić, że można
    > odnaleźć satysfakcję w samym procesie naprawy, poczuciu sprawczości i
    > twórczości. Może to być forma hobby, sposób na spędzenie czasu wolnego
    > produktywnie i ekologicznie.

    To nie jest twórczość tylko zastój.

    > Wartość może leżeć w zadowoleniu płynącym z prostych czynności jak
    > naprawa starego sprzętu, będąca formą recyklingu i dbania o środowisko.
    > To czas spędzony w zgodzie z własnymi wartościami i stylem życia, gdzie
    > pieniądze nie są najwyższym celem.

    Możesz sobie swój czas liczyć w inny sposób niż pieniądzem.

    > A gotowanie i pieczenie ciast, zamiast zamówić na mieście?

    Ciasta są drogie.

    > Własny
    > ogródek za domem, zamiast pójść do sklepu?

    Coraz mniej ludzi ma 'ogródek za domem'.

    > Renowacja starych mebli,
    > zamiast zamówić nowe?

    Obróbka drewna wymaga sprzętu i doświadczenia.

    > Bieganie z aparatem fotograficznym, zamiast
    > zakupić jedno z tysiąca gotowych zdjęć tej samej góry?

    Szukanie zdjęcia zajmie więcej niż 'pstryknięcie swojego'.

    > Czytanie książek,
    > zamiast uruchomienie audiobooka i robienie w trakcie czegoś innego?

    Słabo angażuje.

    > Wędkowanie, zamiast pójście do sklepu rybnego z 10x większym wyborem?

    Tam nie ma browara.

    > Pszczelarstwo, zamiast kupienia miodu od pobliskiej pasieki?

    Ty wiesz ile trzeba sprzętu by wydobyć miód z ula?!

    > Dlaczego ludzie marnują tyle czasu? ;-)

    Nie marnują, optymalizują.

    > Czekaj, ale on nie płaci za usługi u Jowisza tylko u wspólnego dla
    > wszystkich płacących usługodawcy.

    No ale płaci. Jak Ci ten system nie odpowiada to zapisz się do innego.

    > Na dodatek towar ten jest ograniczony.

    A płacone pieniądze nie?

    > Myślę że mamy tutaj sytuację analogiczną z opłacaniem mieszkania w
    > bloku. To że płacisz nie znaczy, że możesz tam robić co Ci się podoba, a
    > inni nie mają prawa wymagać od Ciebie jakiś wspólnie akceptowalnych
    > zachowań.

    Ale, że co?

    > Używa jak chce u siebie na działce (ale tam też nie za głośno). Gdy
    > wyjeżdża na drogę publiczną, to zaczyna korzystać z dobra wspólnego,
    > gdzie oddziaływuje na innych - generuje spaliny, hałas, zajmuje
    > przestrzeń.

    No ale po to jest. Niech protestuje jak drogę budują a nie droga sobie
    od dawna jest i nagle przestała mu odpowiadać. Jak odpowiadało a
    przestało to się przenosi tam, gdzie jest odpowiedniej i tyle.

    > Dlatego niezbędna jest tu wspólna troska o optymalne i
    > sprawiedliwe z nich korzystanie.

    Niezbędne to jest zajmowanie się tym co jest w swoich kompetencjach a
    nie cudzych.

    > Masz w filmie wytłumaczone. W 13:35 podane dane, w tym przykład osoby
    > która 5 raz tego samego dnia okradła ten sam sklep spożywczy - łapała ją
    > policja, spisywała i musiała wypuścić i tak w koło.

    I co, wszyscy złodzieje tak robią? Nie zamkną ich w końcu i statystyka
    nie zmieni się?