    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Date: Fri, 20 Oct 2017 17:29:05 +0200

    W dniu 2017-10-19 o 18:29, J.F. pisze:

    > Teraz dales mi do myslenia - bo w pewnym momencie zaczela sie kleic ...
    > czym ja ja przedtem natarlem ...

    No więc właśnie. To klejenie pojawia się z dużym opóźnieniem od
    "natarcia". Ciężko się zorientować w jakim momencie doprowadza się do
    destrukcji.

    > Tak w ogolnosci - najbezpieczniejszym srodkiem wydaje sie izopropanol.
    > To jest powszechnie uzywany w przemysle srodek czyszczacy.
    >
    > Ale to bylo w ogolnosci - moga byc wyjatki, np te gumowate tworzywa.

    Właśnie nim zmywałem tą kleistość. Ponieważ i tak postanowiłem z powodu
    kleistości zezłomować klawiaturę (zestaw wart 500zł!!!) to wykonałem
    testy usuwania tejże kleistości. Do akcji weszły różne rozpuszczalniki.
    Wszystkie one albo nic nie robiły albo matowiły plastik a kleistość
    pozostała. Dopiero wspomniany alkohol izopropylowy pomógł. Ręczniczek
    papierowy wyglądał po jednym przetarciu dokładnie tak jakby ktoś d...
    sobie nim podtarł. Po kilku przetarciach kleistość zniknęła wraz ze
    sporym kawałkiem materiału kleistego. Dziury powstały aż do twardego
    plastiku.

    Jednakże nie jestem w stanie ustalić czy tenże alkohol rozpuszczał
    zdrową okładzinę "gumową". Wydaje mi się, że nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek