  • Data: 2018-03-13 19:02:47
    Temat: Re: Czym pokryć radiator, żeby łatwo po nim spływała woda
    Od: Damian <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Te tanie osuszacze z peltierem w ogóle do niczego się nie nadają. Po pierwsze
    wydajność mają słabą, po drugie sprawność jeszcze gorszą. To jest zasadniczo grzałka
    z uboczną funkcją kondensowania śladowej ilości wody.

    "Zimny" radiator wystawię na zewnątrz przez mur i połączę z "ciepłym" poprzez rurki i
    malutką pompkę. Osuszacz będzie działał tylko gdy temperatura na zewnątrz spadnie
    poniżej 5*C - bo tylko wtedy jest problem z nadmierną wilgocią. Zarazem poniżej tej
    temperatury jest też problem z zawiewaniem dymu z...mojego własnego komina :) więc
    zwykła wentylacja też stwarza problem.

    >Po przemyśleniu odwołuję powyzsze. Żadna powłoka tu nie pomoże.
    >Hydrofilowa co prawda (na poczatku) nie będzie pozwalała na tworzenie
    >mostków i zapełnianiu wodą przestrzeni miedzy żebrami, ale w końcu od
    >dołu tez sie to będzie wodą wypełniało

    Radiator będzie pionowo żeby woda po żeberkach ściekała do pojemniczka

    >Bawiłem się nie dawno takim 60W (jak twierdzą) modułem chodzącym, który
    >wpasowałem do przenosnej 30l lodówki. Owszem, w próbach nawet ładnie
    >działało, zbiło mi temperature o jakieś 15C i nakapało wszedzie woda,
    >ale jeśli wątkotwórca chce tego używać np. do osuszania pomieszcenia to
    >raczej tylko kompresorowe.

    Aktualnie mam w domu kompresorowy osuszacz. Nie przesadzę pewnie jeśli powiem, że
    jest tak z 5x bardziej sprawny od peltiera - tylko ta cena...
    Druga sprawa że robię to, bo próbuję się wkręcić w takie domowe majsterkowanie.