  • 11. Data: 2011-01-31 09:45:24
    Temat: Re: Czym smarować głowice zaworów?
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-01-31 10:30, Konrad Anikiel pisze:

    > I co, nie masz teraz talerzy z warstewką niezmywalnego smaru
    > silikonowego?

    Od talerzy mam zmywarkę, w związku z czym płynu z dozownika idzie
    niewiele, co najwyżej na jakieś poprzypalane gary, a i tam nie ma
    kłopotów z plamami. Po posmarowaniu uszczelki zniknęła natomiast główna
    przypadłość onego dozownika: po dłuższym nieużywaniu trzeba było się
    spooooro napompować.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2011-01-31 09:46:49
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-01-31 10:02, J.F. pisze:

    > Raz na 10 lat.

    Jak pęknie korpus o ściance jak puszka, to znacznie wcześniej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2011-01-31 13:35:17
    Temat: Re: Czym smarować głowice zaworów? - pytanie dyletanta
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    J.F. wrote:
    > Raz na 10 lat.

    Zafundowałem sobie kiedyś krany z zaworami ceramicznymi,
    bo mi się znudziło marnowanie życia na wymienianie uszczelek.
    Niestety, po paru latach, jeden cholernik zaczął
    trochę kapać. I jestem w kropce, bo hydraulik
    ze mnie jak koziej d... trąba.

    Głowicę muszę wymienić?
    Czy może da się to jakoś rozmontować
    w warunkach domowych i coś wymienić? Co?
    A może jest jakaś szansa na poprawę, gdyby
    całą głowicę wymoczyć to w jakimś kwasie i przepłukać?

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 14. Data: 2011-01-31 14:23:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 14:35:17 +0100, Slawek Kotynski wrote:

> [...]
    >
    >Głowicę muszę wymienić?
    >Czy może da się to jakoś rozmontować
    >w warunkach domowych i coś wymienić? Co?

    Czesci zamiennych brak.

    >A może jest jakaś szansa na poprawę, gdyby
    >całą głowicę wymoczyć to w jakimś kwasie i przepłukać?

    Ja nie zauwazylem przyczyn i skonczylem na wymianie glowic.
    Zona byc moze bedzie nalegala na cale nowe baterie :-)

    Tak czy inaczej - pare lat spokoju. a glowica kilkanascie zl.

    J.

  • 15. Data: 2011-01-31 21:35:04
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-01-30 21:24, Grzexs pisze:

    > Wszystko jest z mosiądzu,

    I właśnie dlatego nie zastosowano jakiegoś tańszego szajs-metalu żeby
    nie trzeba było smarować.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2011-01-31 22:25:01
    Od: "Jackare" <1...@1...com>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...usu-n-to.pl> napisał w wiadomości
    > Czym smarować wewnątrz głowice zaworów do baterii wannowych i
    > umywalkowych, ale takich klasycznych, nie ceramicznych. Jest tam taki dość
    > rzadki gwint, który wsuwa i wysuwa grzybek z uszczelką. Był tam jakiś
    > smar, ale się wytarł przy czyszczeniu. Wszystko jest z mosiądzu, w
    > okolicach trochę gumy. Może być zwykły "towot", a może lepsza wazelina? A
    > może niech to pracuje bez niczego?
    > --
    > Grzexs

    niczym nie smarować. Skazisz sobie wodę w instalacji.