  • Data: 2018-05-31 10:48:06
    Temat: Re: Czyszczenie wodnego układu chłodzenia
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-30 o 21:52, PeJot pisze:
    > Czołem.
    >
    > Wprawdzie kiedyś pytałem o coś podobnego, ale temat powrócił w nieco
    > innej formie. Szukam pomysłu na chemiczne czyszczenie wodnego układu
    > chłodzenia w pewnej maszynie. Nie chodzi o kamień kotłowy, bo to nie
    > te temperatury, chodzi raczej o kilkudziesięcioletnie osady z wody
    > wodociągowej. Rury i osprzęt są w większości *z miedzi* lub mosiądzu.
    > Serwis coś wspomina o chemii do  odkamieniania AGD, ale to chyba za
    > słabe, DTRka w ogóle nie przewiduje czegoś takiego. Pojemność układu
    > szacuję na dobre parę wiader. Czyszczenie chciałbym uskutecznić w
> [...]

    Z zimnej wody także się wytrącają sole mineralne w postaci kamienia.

    Do czyszczenia trzeba użyć stacji czyszczącej z wydajną pompą do układów
    CO. Za pompą dodatkowo podłącza się sprężone powietrze i wtłacza je do
    przepływającej wody. Taka mieszanina wody i powietrza potrafi czyścić
    bez użycia chemii.

    Ale jak chcesz to możesz zastosować jeszcze jakiś środek czyszczący do
    instalacji CO. Niektórzy zamiast tych środków stosują popularne środki
    czyszczące do silnych zabrudzeń np. Meglio lo sgrassatore. Środek ten
    świetnie rozpuszcza wszystkie smary i oleje, a nawet sprawia, że kamień
    kotłowy się odrywa od powierzchni rur miedzianych. Jak układ zabrudzony
    jest trudnymi do usunięcia tłustymi osadami to można użyć środków do
    mycia silników samochodowych.