  • 11. Data: 2009-01-15 14:37:49
    Temat: Re: D90, D300, 40D czy K20D ktory z nich?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pikus' pisze:
    > ...Trudno mi sie zdecydowac, ktory z nich zakupic. Prosze o odpowiedzi
    > wylacznie od osob ktore mialy do czynienia z tymi pudelkami.

    Szkoda, bo raczej chyba nikt się nie załapie :)

    > Kryteria
    > podstawowe dla mnie to: wiernosc barw (brak przebarwien - glownie chodzi mi
    > o purpure, czerwien)

    He, to nie aparatu problem tylko operatora :)

    > i realna rozdzielczosc przy hipotetycznie takim samym
    > obiektywie

    Jest taka sama, równa rzeczywistej rozdzielczości.

    > w mniejszym stopniu szumy na wysokim ISO.

    No to chyba pozostaje Nikon.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-01-15 14:40:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Olympus E3 i 12-60.

    Akurat każdy inny :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 13. Data: 2009-01-15 14:43:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Akurat każdy inny :)

    Mało mnie interesuje jego AA.

    Jak ktoś szuka maksymalnie ostrych zdjęć i dobrych kolorów to E3 i 12-60.

  • 14. Data: 2009-01-15 14:46:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Mało mnie interesuje jego AA.

    Widocznie lubisz pseudoostrzenie z dużym promieniem. Ja nie.

    > Jak ktoś szuka maksymalnie ostrych zdjęć i dobrych kolorów to E3 i 12-60.

    Szukałem i uciekłem od tego modelu daleeeko. A szkoda, bo poza tą jedną
    wadą pasowałby mi.

    Uprzedzając dalszą dyskusję - biorę od razu E3, jeśli da radę zrobić coś
    takiego:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/450d.jpg
    (który to już raz przytaczam to zdjęcie? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 15. Data: 2009-01-15 15:06:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Widocznie lubisz pseudoostrzenie z dużym promieniem. Ja nie.

    Ale to jest niezauważalne. A różnica w ostrości między 12-60 i analogami w
    innych systemach będzie dużo, dużo większa.

    > Szukałem i uciekłem od tego modelu daleeeko. A szkoda, bo poza tą jedną
    > wadą pasowałby mi.

    To wymontuj AA.

    > Uprzedzając dalszą dyskusję - biorę od razu E3, jeśli da radę zrobić coś
    > takiego:

    Chodzi o okropny szum w cieniach? :D Na E3 jak najbardziej się da :D

  • 16. Data: 2009-01-15 15:13:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale to jest niezauważalne.

    Wiem, że nie zauważyłeś :)

    > A różnica w ostrości między 12-60 i analogami
    > w innych systemach będzie dużo, dużo większa.

    Z pewnością. Tylko puszki brak :)
    Ale myślę, że ten obiektyw jeszcze zaśpiewa w jakimś tam E kiedyś.

    > To wymontuj AA.

    Wolę modele z dobrze dobranym filtrem.

    > Chodzi o okropny szum w cieniach? :D Na E3 jak najbardziej się da :D

    Tak, na pewno :)
    Dynamicznie w serii E jest tak samo kiepsko jak w 450D.
    Ale nie o szum chodziło, tylko o tę drugą wadę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 17. Data: 2009-01-15 15:57:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Wolę modele z dobrze dobranym filtrem.

    Ale zysk na AA będzie mniejszy niż strata na obiektywie.

    > Dynamicznie w serii E jest tak samo kiepsko jak w 450D.

    Zdaje mi się że na Kodaku nie byłoby takiego szumu na ISO100 nawet przy +4EV.

    > Ale nie o szum chodziło, tylko o tę drugą wadę.

    No to wiem.

  • 18. Data: 2009-01-15 18:29:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ale zysk na AA będzie mniejszy niż strata na obiektywie.

    Chyba że straty nie ma.

  • 19. Data: 2009-01-15 19:28:43
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    "Pikus'" <p...@o...eu> wrote in message
    > ...Trudno mi sie zdecydowac, ktory z nich zakupic. Prosze o odpowiedzi
    > wylacznie od osob ktore mialy do czynienia z tymi pudelkami. Kryteria
    > podstawowe dla mnie to: wiernosc barw (brak przebarwien - glownie chodzi
    > mi o purpure, czerwien) i realna rozdzielczosc przy hipotetycznie takim
    > samym obiektywie - w mniejszym stopniu szumy na wysokim ISO.

    Ja kupilem niedawno 40D i jestem bardzo zadowolony, ale jak ogladalem
    zdjecia z Nikona D80 to nie widzialem róznicy :)

  • 20. Data: 2009-01-15 20:29:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant rzecze:

    ?