eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF i turbo › Re: DPF i turbo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: DPF i turbo
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <mf3j7t$4f6$1@dont-email.me> <55156819$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 28 Mar 2015 13:45:53 +0100
    Message-ID: <yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
    Lines: 27
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1427546755 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8368 89.77.179.152:64909
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558608
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 27 Mar 2015 15:24:30 +0100, Trybun napisał(a):

    > W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
    >> tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
    >>
    >> producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
    >> z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
    >> wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
    >>
    >> Psipadeg? Spiseg?
    >>
    >>
    >
    > Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
    > silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
    > Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
    > silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    > turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.

    Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
    spalin i powietrza.
    A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
    Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
    olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
    W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
    oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
    które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: