eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF i turbo › Re: DPF i turbo
  • Data: 2015-03-28 15:11:06
    Temat: Re: DPF i turbo
    Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-03-28 o 13:45, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >
    >> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
    >> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
    >> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
    >> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    >> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
    > Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
    > spalin i powietrza.
    > A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
    > Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
    > olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
    > W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
    > oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
    > które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.

    Jednak trze przez jakiś czas bez smarowania. A co do przegrzewania się
    oleju w silnikach turbo, no tu producent zaleca lać lepszy olej i
    oczywiście znacznie częściej podlega wymianie. A poza tym paradoksalnie
    turbina wytrzyma dłuższy przebieg gdy jazda odbywa się na autostradach,
    czyli ciągła praca w wysokich temperaturach niż na innych drogach, albo
    w mieście, czyli gdy się aż tak bardzo nie rozgrzewa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: