eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPF i turbo › Re: DPF i turbo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 28 Mar 2015 15:11:06 +0100
    From: Trybun <i...@j...ru>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF i turbo
    References: <mf3j7t$4f6$1@dont-email.me> <55156819$0$8389$65785112@news.neostrada.pl>
    <yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <yma6ubdc0jn5.1x5gjrp4p739b$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <5516b671$0$15664$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-106-206.play-internet.pl
    X-Trace: 1427551858 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15664 5.173.106.206:1344
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558611
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-28 o 13:45, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >
    >> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
    >> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
    >> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
    >> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    >> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
    > Turbina zatrzyma się prawie natychmiast, bo zatrzyma ją brak przepływu
    > spalin i powietrza.
    > A w czekaniu przed wyłączeniem silnika turbo chodzi właśnie o chłodzenie.
    > Turbina rozgrzewana jest przez spaliny do bardzo wysokich temperatur, a
    > olej który przez nią normalnie szybko przepływa wytrzyma max 160C.
    > W tej sytuacji zatrzymanie silnika spowoduje przegrzanie tej objętości
    > oleju która znajduje się w turbinie i wytrącenie z niego stałych frakcji
    > które zostaną w łożysku w czasie następnego uruchomienia silnika.

    Jednak trze przez jakiś czas bez smarowania. A co do przegrzewania się
    oleju w silnikach turbo, no tu producent zaleca lać lepszy olej i
    oczywiście znacznie częściej podlega wymianie. A poza tym paradoksalnie
    turbina wytrzyma dłuższy przebieg gdy jazda odbywa się na autostradach,
    czyli ciągła praca w wysokich temperaturach niż na innych drogach, albo
    w mieście, czyli gdy się aż tak bardzo nie rozgrzewa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: