  • 31. Data: 2009-01-06 13:23:34
    Temat: Re: DVB-T - glupota TVP, po cholere az 1080?
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > laptop 15 cali 1280x800, codec/CPU nie wyrabia sie z dekodowaniem 1080, po
    > za tym wprowadzajac 720 zamiast 1080, TVP zmniejszyla by ilosc CO2 :)

    Jakieś sado-maso uskuteczniasz czy to w ramach jakiś badań? Myśle, że TVP po
    prostu nie wpadła na pomysł, że ktoś będzie na tyle sprytny aby oglądać TVHD
    na 15 calach. :)))) Przyjemność z oglądania podobna do podglądania sali
    kinowej przez dziurke od klucza.

  • 32. Data: 2009-01-08 11:37:52
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Witam.

    Tak czytam tą dyskusje i mam pare uwag.
    Podpinam się do tego iż przez niektórych przemawia "chamstwo",
    wypowiadajmy się bez emocji, są zbędne.

    ja też uważam troszkę za przesadę 1080, tak naprawdę to jest telewizja
    publiczna nie komercyjna, więc kto ma to finansować?
    po dugie, wystarczy poczytać na forach, a tak się ostatnio doczytałem iż
    tvp hd ma fatalną jakość jak podają niektórzy, ja mam i podoba mi się.
    może ma to jakis sens na naziemnej, bo na transponderach sat brakuje
    miejsca i są już mocno przez to okrojone.
    najbardziej jestem przekonany o decydującej jakości telewizora, a nie
    wielkośći (jak w życiu - jakość nie wielkość :-) , z racji zawodu widzę
    sporo u klientów, telewizory są różne, różne odbiorniki sat, różne
    wymagania.

  • 33. Data: 2009-01-08 14:15:31
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ja też uważam troszkę za przesadę 1080, tak naprawdę to jest telewizja
    > publiczna nie komercyjna, więc kto ma to finansować?

    No i co z tego, że publiczna? To właśnie telewizja publiczna powinna
    promować wysoką jakość nadawania, nowinki techniczne, nowe formaty itp. W
    wielu krajach przykład idzie właśnie od telewizji publicznej - ORF, ARD,
    ZDF, BBC.
    I czy mógłbys wytłumaczyc dlaczego 1080 to przesada?

    --
    Wiewior
    j...@f...j.cy

  • 34. Data: 2009-01-08 17:22:32
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Wiewior napisał:
> [...]
    > ARD, ZDF, BBC.
    > I czy mógłbys wytłumaczyc dlaczego 1080 to przesada?

    masz racje o ww telewizjach, ale tam ściągalność abonamentu jest inna,
    przesada, ponieważ nie padoba mi się treść, dlatego nie mam zamiaru
    uczestniczyć w finansowaniu.
    w bbc np z tego co wiem nie ma reklam, jest b. duzo programów
    przyrodniczych i publicystycznych.
    u nas na razie prym wiodą seriale...
    tak ogolnie nie mam nic przeciwko podnoszeniu jakości, ale to na drugim
    miejscu

  • 35. Data: 2009-01-20 09:01:42
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 09:45:14 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > dwurdzeniowy Athlon 64 (4350e bodajże).

    Cóż, niestety athlony ssą jeśli chodzi o wydajność - winić można tylko
    siebie, że się takie coś kupiło ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 36. Data: 2009-01-20 09:48:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Cóż, niestety athlony ssą jeśli chodzi o wydajność - winić można tylko
    > siebie, że się takie coś kupiło ;)

    Tu nie chodzi o wydajność procka, tylko o to żeby nie robić software'owo
    tego co można LEPIEJ robić sprzętowo.
    Moja płyta to potrafi, więc problemu nie mam.
    Obciążenie procka przy TVP HD to poniżej 10%.

    A że skutkiem jest procesor AMD?
    Mnie to nie robi różnicy.
    Z Intelem nie było opcji (czytaj: płyty z Radeonem HD).

    A teza dotyczyła procka za 100 zł, skoro Ahtlon kosztuje dwa razy więcej, to
    i Intel jeszcze więcej, więc teza jest fałszywa.

  • 37. Data: 2009-01-20 09:54:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2009 10:48:32 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Tu nie chodzi o wydajność procka, tylko o to żeby nie robić software'owo
    > tego co można LEPIEJ robić sprzętowo.

    [...]

    > A teza dotyczyła procka za 100 zł, skoro Ahtlon kosztuje dwa razy więcej, to
    > i Intel jeszcze więcej, więc teza jest fałszywa.

    A jak ktoś napisze że za 100zł można się dostać z Krakowa do Warszawy, to
    jako kontrargument podasz cenę biletu lotniczego? :) To że istnieją
    procesory które są do niczego i dużo kosztują nie jest argumentem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 38. Data: 2009-01-20 10:08:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości news:

    > A jak ktoś napisze że za 100zł można się dostać z Krakowa do Warszawy, to
    > jako kontrargument podasz cenę biletu lotniczego? :) To że istnieją
    > procesory które są do niczego i dużo kosztują nie jest argumentem...

    No to czekam na przykłady procesora za 100 zł, o większej wydajności niż
    wspomniany Athlon, pozwalającego na software'owe dekododowanie materiału HD.

    P.S.
    Celem zakupu tego procka nie była super wydajność, tylko oszczędność
    energii, co się przekłada na cichszą pracę wentylatorów.
    Wydajność cpu jest mi zbędna w htpc, skoro obróbką obrazu zajmuje się nie
    cpu tylko vpu.
    Więc "śmiszne" uwagi o cpu by AMD możesz sobie darować - mnie to nie rusza.

  • 39. Data: 2009-01-20 22:37:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.01.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > No to czekam na przykłady procesora za 100 zł, o większej wydajności niż
    > wspomniany Athlon, pozwalającego na software'owe dekododowanie materiału HD.

    _Każdy_ obecnie produkowany cpu (produkowany do pc klasy desktop) da sobie
    radę z dekodowaniem materiału HD kodowanego w tv sat czy dvb-t.
    Problemem jest:
    1. Skalowanie tego materiału
    2. Przesłanie zdekodowanego do karty grafiki (duży strumień danych)

    Więc rozwiązaniem jest:
    Skalowanie kartą (jak umie) i dekodowanie kartą (aby strumień słany do karty
    mieścił się w jej magistrali)

    Ma byle celeronie laptopowym cm m410 dekodowałem 1080i (mplayer -vo null) i
    szło bez problemu, gorzej jak chciałem to wyświatlać, tu robiłu się schody.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 40. Data: 2009-01-20 22:45:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Ma byle celeronie laptopowym cm m410

    Celeron 1.46?

    >dekodowałem 1080i (mplayer -vo null) i
    > szło bez problemu, gorzej jak chciałem to wyświatlać, tu robiłu się
    > schody.

    No i ja o tym ostatnim tylko piszę, widać nie wiedzieć czemu mówiliśmy o
    czymś całkowicie innym.
    Nagrywać to mogę kilka programów naraz, bez zauważalnych problemów.