  • Data: 2017-05-21 16:12:08
    Temat: Re: Darmowy program do rysunku z wymiarowaniem.
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-21 o 10:08, J.F. pisze:

    > Bo to nie jest program CAD. Za to musi byc kompatybilny z MS Office
    > :-)
    >
    > A propos - jak sobie radzicie z rysowaniem na wymiar w programach CAD?
    > Patrze na reklamowki, widze jak machaja myszkami, a z praktyki
    > pamietam, ze trafic we wlasciwy punkt to bylo trudno.
    > Zawsze wygodniej mi sie wprowadzalo wspolrzedne numerycznie.
    > No ale to wieki temu bylo, pod AutoCad, teraz chyba lepsze programy
    > sa?
    >
    > PS
    > https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/OOo3_
    User_Guides/Draw_Guide/Drawing_Basic_Shapes#Drawing_
    ellipses_.28ovals.29_and_circles

    > There are three ways to draw an ellipse or a circle:
    > -Holding down the Shift key while dragging with the mouse draws a
    > circle.
    > -Holding down the Alt key (together with the Shift key) draws a
    > symmetrical ellipse (a circle) with the starting point at the center.
    > -Holding down the Ctrl key while dragging with the mouse draws an
    > ellipse or circle that snaps to the nearest grid points.
    >
    > Druga opcja wyglada ciekawie ...
    >
    > J.

    Przed przejściem na emeryturę używałem w pracy SolidWorksa.
    Robiło się myszką szkic byle jak i program zamieniał to na odcinki i
    łuki proponując wymiary i więzy (prostopadłości np.).
    Można było poprawić wymiary i proponowane więzy, po czym zatwierdzało
    się całość.
    Można było wymiary tablicować i z jednej narysowanej bryły zrobić cały
    typoszereg. Można było ustawić zależności (funkcje) między wymiarami.

    WM