  • 11. Data: 2012-06-02 21:02:36
    Temat: Re: Diesel dymi po wymianie pierscieni
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Bzdura.

    rotfl
    piszesz bzdura a za chwile potwierdzasz to co napisalem. dobre.

  • 12. Data: 2012-06-02 21:27:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 17:30, atm pisze:
    > Witam,
    > Kilka dni temu odebralem samochod od mechanika. Astra H 1.9 CDTI 150KM.
    > Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
    > pod glowica.
    > Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi

    Sprawdź kompresje.
    Może być tak że nowe pierścienie nie dogadują się z cylindrem, kompresja
    jest do dupy, co skutkuje zbyt bogatą mieszanką, a to powoduje czarny dymek.
    Czy się to poprawi z czasem... chyba będziesz miał okazje się przekonać.

  • 13. Data: 2012-06-02 22:07:36
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    > Dymi na czarno.

    A zatem wtryski,

  • 14. Data: 2012-06-03 00:04:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-02 17:30, atm pisze:
> [...]
    > Wymieniona byla peknieta glowica, pierscienie, uszczelniacze, uszczelka
    > pod glowica.
    > Zauwazylem, ze teraz samochod bardziej dymi, przy mocniejszym depnieciu
    > zauwazam chmurke we wstecznym lusterku. Wczesniej nic takiego
    > nie zwrocilo mojej uwagi. Podczas postoju zarowno na zimnym jak i
    > cieplym silniku latwo zuwazyc dym z rury. Skontaktowalem sie z
    > mechanikiem - mowi, ze przez jakis czas tak bedzie ze wzgledu na
    > docieranie sie nowych pierscieni do starych cylindrow. Wg niego moze to
    > trwac nawet 10kkm. Czy faktycznie ma racje, czy po prostu zbywa?

    A ile kosztowała taka naprawa?
    Czy to się jeszcze opłaca?
    Nie lepiej kupić inną motorynę i przełożyć?

  • 15. Data: 2012-06-03 10:31:31
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.06.2012 00:04, megrims pisze:

    > A ile kosztowała taka naprawa?
    > Czy to się jeszcze opłaca?
    > Nie lepiej kupić inną motorynę i przełożyć?

    a skąd masz pewność że kupisz coś w lepszym stanie niż to co właśnie
    wywalasz ze swojego?
    Koszt naprawy będzie większy niż zakup częśći czy całości urzywanego
    silnika, ale po przeprowadzeniu naprawy wiesz co masz, a jak nie
    skąpiłeś w trakcie naprawy to masz praktycznie nowy silnik.

  • 16. Data: 2012-06-03 10:34:49
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.06.2012 22:07, Nex@pl pisze:

    > A zatem wtryski,

    Eee tam zaraz wtryskiwacze.. Czarny dym to za dużo paliwa a za mało
    powietrza, więc równie dobrze może być kiepska kompresja, zapchany filtr
    powietrza, puszczający EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy...
    Wtryskiwacze też, ale te bym zostawił na koniec.

  • 17. Data: 2012-06-03 10:38:26
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-03 10:31, Albercik pisze:

> [...]
    > silnika, ale po przeprowadzeniu naprawy wiesz co masz, a jak nie
    > skąpiłeś w trakcie naprawy to masz praktycznie nowy silnik.

    a jak skąpiłeś to ci dymi na czarno ;-)
    IMO szansa na kupienie zarżniętego silnika jest nikła.
    handlarze dają gwarancje rozruchową (najwyżej wtopisz na kosztach
    przekładki)

  • 18. Data: 2012-06-03 10:40:56
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-03 10:34, Albercik pisze:

> [...]
    > powietrza, puszczający EGR, dziurawy dolot, albo masa innych rzeczy...
    > Wtryskiwacze też, ale te bym zostawił na koniec.

    a może najprościej?
    przestawiony kąt wtrysku podczas składania?

  • 19. Data: 2012-06-03 11:40:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-03 10:38, nazgul pisze:
    > handlarze dają gwarancje rozruchową (najwyżej wtopisz na kosztach
    > przekładki)
    Jeszcze pytanie, czy jesteś w stanie z tej gwarancji skorzystać :->

    Maciek

  • 20. Data: 2012-06-03 11:46:51
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-06-03 11:40, Maciek wrote:
    > Jeszcze pytanie, czy jesteś w stanie z tej gwarancji skorzystać :->

    No wlasnie, nie ma tutaj jedynego slusznego wyboru. Moglem zdecydowac
    sie na spawanie starej glowicy lub zakup uzywanej na Allegro,
    teoretycznie sprawnej. Zdecydowalem sie na drugie rozwiazanie i udalo
    sie, jednak rownie dobrze moglo sie okazac, ze jest uszkodzona. Z
    uzywanym silnikiem ryzyko jest znacznie wieksze. Jeszcze gdybym sam
    potrafil wszystko zrobic odpadly by koszty robocizny....
    Tak czy siak jest po zawodach, mam silnik po czesciowym remoncie.
    W tym tygodniu pojade na diagnostyke.