  • Data: 2019-10-09 20:34:28
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.10.2019 o 18:32, JDX pisze:
    > On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    > [...]

    > No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
    > siodłowych to chyba jednak dizle. :-)

    A pisałem, że z wyjątkiem specyficznych przypadków? No więc tak. Do
    orania pola benzyna się średnio nadaje;)

    > Ale fakt, IMO dizel z manualną
    > skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
    > okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

    To też trochę kwestia przyzwyczajenia.

    > Ale z drugiej
    > strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
    > osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
    > benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
    > sprawdzić.

    Praktycznie zawsze wieksza moc to lepsze osiągi. Jak ktoś lubi mało
    machać, to lepszy dizel albo po prostu automat. Jak chcesz się ścigać to
    praktycznie zawsze benzyna przy porównywalnych silnikach.

    > BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    > beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
    > wchodzi na obroty.

    Dlatego w motosportach dizle raczej nie królują. Ale jak ktoś chce się
    toczyć to szeroki zakres w którym jest duży moment może być zaletą.
    Natomiast tak czy inaczej do krótkich przebiegó to raczej "technicznie"
    beznzyna lepsza.

    --
    Shrek