  • 11. Data: 2019-01-02 19:34:49
    Temat: Re: Dieselgate
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 18:22, ToMasz pisze:
    > do drugiego, wiec mam sprawne choć 14 letnie auto, na wszelki wypadek
    > assistance z którego nigdy nie skorzystałem. Moje auto kosztuje ułamek
    > ceny Twojego i spełnia te same cele. Ty na swoje wydaleś dużo więcej, i
    > nawet jeśli zarabiasz 5 razy tyle co ja, to w przeliczeniu na godziny
    > kosztowało Ciebie więcej wysiłku. warto było?

    oczywiście że warto. Jeden kupi dom, drugi będzie wynajmował, trzeci
    kupi namiot albo zbuduje szałas. Pieniędzy do grobu nie zabierzesz,
    każdy sam decyduje na co je wydać.
    A ty po co pracujesz? Bo skoro nie chcesz wydawać na rzeczy
    niepotrzebne, to może lepiej to wszystko pie**lnąć i wyjechać w
    Bieszczady? :) Bo ja po to żeby spełniać swoje i mojej rodziny
    zachcianki, m.in. ładniejszy/nowszy/szybszy/większy/mniejszy itp. samochód

    Lukasz

  • 12. Data: 2019-01-02 21:51:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 18:26:22 +0000, ddddddddddddd

    > nie wiem jak tam Mazda, ale niektóre marki zaczęły uciekać od diesli
    > kilka lat temu, w warsztacie efekt mógł się pojawić teraz. Mógł się
    > wziąć za VAG'a, tam robotę by miał nadal :)

    Mazda akurat jako jedna z ostatnich rezygnuje z ICE. Dopier teraz coś
    zaczynają przebąkiwać o swoim pierwszym EV. Wcześniej marnowali energię na
    wankla, a nawet wankla z wodorem. :P

    > to ile ta turbobenzyna pali?

    Niewiele więcej niż porównywalnej wielkości turbodiesel. Do tego teraz
    jeszcze benzyna tańsza o ponad 20 groszy na litrze w tym naszym
    dieslogrodzie. :P

    > przecież napisałem że muła nie chcę ;)
    > (właśnie dlatego jedynym sensownym PHEV dla mnie jest 330e)

    Każdemu wg potrzeb. Ja tam wolę ciszę na 98% jazdy niż te 2 sek. więcej do
    setki wykorzystywane od święta.

    > to tak jak ja do nudnej benzyny ;)

    Przejedź się turbobenzyną to zmienisz zdanie. Przecież to od dołu znacznie
    lepiej ciągnie niż diesel, nie warczy i nie telepie kabiną. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-01-02 21:54:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 19:22:50 +0100, ToMasz

    > jakbyś miał wypadek, i dziecko by Ci umierało, zatrzymuje się kierowca
    > samochodem typu renault laguna 2 w dizlu i pyta - jedziemy do szpitala?
    > Odpowiesz - nie. dieslem nie jadę?

    Czy ty się kiedyś dobrze czułeś?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-01-02 22:35:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2019 o 21:54, Myjk pisze:
    > Wed, 2 Jan 2019 19:22:50 +0100, ToMasz

    > Czy ty się kiedyś dobrze czułeś?

    tak, a dlaczego pytasz? Może porozmawaj z tym kto publicznie składa
    takie oświadczenia:

    Niemniej jeździłem dieslem i do tego silnika więcej bym nie wrócił nawet
    jakby mnie przypalali

    Samochód jest samochodem, czymś co w pierwszej kolejności "przenosi"
    nasze dupska z miejsca na miejsce. Oczywiście że da sie to zrobić
    szybciej, wolniej, bardziej komfortowo, mniej wygodnie... ale to kwestia
    bardzo płynna. inaczej do tego podejdzie ktoś kto dużo jeździ, inaczej
    ktoś kto sporadycznie. a z drugiej strony przedstawicielom handlowym nie
    kupuje się aut komfortowych tylko tanie w utrzymaniu. A już kwestia
    jakim rodzajem paliwa są zasilane... co za różnica?!

    Po kija składać takie oświadczenia? Czy ktoś kogoś do tego zmusza?
    nakłania? Czy to przypadkiem nie jest pokazanie swojej pogardy dla tego
    czy innego paliwa? No i właśnie trzeba by się zastanowić czy takie
    oświadczenie woli "nawet gdyby mnie przypalali" zostanie honorowo
    dotrzymane? No bo przecież zatwardziały, ale schorowany rasista, nerki
    na przeszczep od czarnucha nie przyjmie! Więc jeśli osoba składająca
    przedmiotowe oświadczenie będzie w potrzebie, to też powinna odrzucić
    pomoc!. nie ja napisałem "nawet gdy by mnie przypalali". Może się okazać
    że takiej osobie przytrafi się nieszczęście, po którym będzie trzeba
    szukać pracy i w CV napisać: prawo jazdy B, ale do diesla nie wsiądę.
    Dotrzymanie tak danego słowa może być kosztowne i kłopotliwe. więc po co
    szastać słowami?

    A może to po prostu brak dojrzałości? precyzuje: mamy w Polsce wolność,
    wolno nic nie robić, ale też wolno wziąć kredyt. niestety kredyt (np we
    frankach) trzeba spłacać i ludzie nie dojrzali się buntują. W
    przedmiotowej sprawie nie trzeba składać oświadczeń uwiarygadniających
    niechęć do spalania oleju napędowego. ale takie dobrowolne oświadczenie
    może spowodować konkretne straty materialne lub utratę dobrego imienia.
    ToMasz

  • 15. Data: 2019-01-02 22:49:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 22:35:28 +0100, ToMasz

    > tak, a dlaczego pytasz?

    Dobrze wiedzieć że kiedyś było dobrze.

    > [ciach]

    Do reszty, w związku z powyższym, nie podchodzę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-01-02 22:54:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 2 Jan 2019 18:34:49 +0000, ddddddddddddd

    > Bo ja po to żeby spełniać swoje i mojej rodziny
    > zachcianki, m.in. ładniejszy/nowszy/szybszy/większy/mniejszy itp. samochód

    Ty zbóju, biednym byś oddał, dzieci w afryce nakarmił!!!111jeden aście.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2019-01-02 23:14:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.01.2019 o 19:34, ddddddddddddd pisze:

    > oczywiście że warto.

    jest taka historyjka o tym jak biznesmen spotkał mało obrotnego leniwego
    rybaka i zaczął go zachęcać do założenia firmy, zatrudniena ludzi, bo
    wtedy będzie mógł sobie pozwolić na życie z minimalnym czasem
    poświęconym na pracę. rybak mu odparł że nie widzi w tym sensu, bo on
    właśnie teraz poświeca minimalną ilość czasu na pracę.
    Ja staram się tak podchodzić do życia. Nie jestem leniem, wręcz
    przeciwnie, ale pracuję tak jak ja chcę. jak nie mam ochoty to nie
    pracuje. jak mam ochotę to 14 godzin na dobę. Za każdym razem gdy coś
    robię, wydaję pieniądze, zastanawiam się czy nie dało by się osiągnąć
    sukcesu, albo 90% sukcesu "urywając" jak najwięcej czasu, pracy
    pieniędzy. Wspomniałeś o domu. nie dekorowałbym go od zewnątrz.
    dlaczego? Bo ja go widzę tylko od środka. Takie podejście rodzi dwie
    możliwości. albo więcej pieniędzy przeznaczę na podwyższenie komfortu w
    środku, albo pewną kwotę zaoszczędzę. A z samochodami? Spróbujmy się
    _logicznie_ zastanowić. Przeciętny Polak "robi" 15 tyś km. to jest
    jakieś 200 godzin jazdy rocznie. Aby samochód był użyteczny, trzeba
    dołożyć do niego ok (7lx5zł) 35zł na paliwo na godzinę, (plus inne
    koszty eksploatacyjne). nowy średni samochód kosztuje ile? 75 tyś? po 3
    latach zostanie z tej kwoty połowa. czyli jakieś 12 tyś w plecy.
    Spróbuj jak informatyk wytłumaczyć kaczuszce:
    jest zajebista sprawa. trzeba wydać 75 tysiaków, spędzać godzinę
    dziennie pon-piątek na siedzieniu na dupie i trzymaniu kierownicy, każda
    taka godzina kosztuje dodatkowo 35zeta i tracimy z tego 12 tysiaków na
    rok. jakieś plusy? możesz dupe przetransportować z miejsca na miejsce i
    odczuwać przyjemność z prestiżu jaki Ci to daje. Napisałeś:
    "A ty po co pracujesz? Bo skoro nie chcesz wydawać na rzeczy
    niepotrzebne"Czy istnieje lepszy sposób na rozpiedzielenie fortuny i
    stratę czasu? JA wydaje masę kasy na pierdoły bez których mógłbym żyć.
    Nawet czasem mi się jakies jedzenie zepsuje w lodówce, ale nie nazywam
    tego prestiżem i wygodą. Absolutnie nic nie mam do tego kto i na co
    wydaje swoje pieniądze, ale gdybym nie miał rodziny, z czystym sumieniem
    wolałbym jeździć gratem codziennie (za przeproszeniem) na dziwki, niż
    super prestiżowym kupionym za fortunę. Co Wam panowie daje szpanowanie
    na grupie rozrzutnością, rzucanie haseł bez pokrycia.... Był tu taki
    jeden gość, nie pamiętam imienia, który opisywał swoje przygody z
    drogimi autami. Ale w jego słowach nie było nic o pieniądzach. Między
    wierszami można było dostrzec niespełnione nadzieje, rozczarowanie ze
    pieniądze szczęścia nie dają, ale pisał bardzo fajnie i konkretnie. A u
    większej części osób piszących na grupie widać ciężar kredytu lub radość
    bo właśnie go spłacono. To nie chodzi na co się wydaje pieniądze, ale jak.
    ToMasz

  • 18. Data: 2019-01-03 10:12:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 02 Jan 2019 23:14:32 +0100, ToMasz wrote:
> [...]
    > rybaka i zaczął go zachęcać do założenia firmy, zatrudniena ludzi, bo
    > wtedy będzie mógł sobie pozwolić na życie z minimalnym czasem

    https://www.youtube.com/watch?v=SmrFYM7wFZw

    Mateusz

  • 19. Data: 2019-01-03 15:11:04
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 22:14, ToMasz pisze:
> [...]
    > poświęconym na pracę. rybak mu odparł że nie widzi w tym sensu, bo on
    > właśnie teraz poświeca minimalną ilość czasu na pracę.

    Też lubie Łonę ;)

> [...]
    > robię, wydaję pieniądze, zastanawiam się czy nie dało by się osiągnąć
    > sukcesu, albo 90% sukcesu  "urywając"  jak najwięcej czasu, pracy

    a ja mam lepiej, do pracy idę też dla przyjemności, moja praca to moje
    hobby i nie przeszkadza mi praca na etacie. Poza tym dzięki temu mam
    większą stabilność i mogę przewidzieć ile pieniędzy będę miał za miesiąc

> [...]
    > niepotrzebne"Czy istnieje lepszy sposób na rozpiedzielenie fortuny i
    > stratę czasu? JA wydaje masę kasy na pierdoły bez których mógłbym żyć.

    czyli co, wydawanie na samochód jest 'be', ale wydawanie na pierdoły bez
    których mógłbyś żyć 'cacy'? Przecież nikt nie pisze że samochód za
    100.000 jest niezbędny (sam nie dałem nigdy za samochód więcej niż
    40.000 i tak, da się obyć z samochodem za kilka tysięcy)
    Co do czasu który poruszyłeś - możesz jeździć tanim samochodem który cię
    nie cieszy, tanim który cię cieszy, ale od czasu do czasu musisz w nim
    pogrzebać, lub kupić nowszy który cię cieszy i zaoszczędzić sobotnie
    popołudnie spędzone w garażu na... no właśnie, jak lubisz siedzieć w
    garażu to ten za kilka tysi lepszy ;)

    Lukasz

    Lukasz

  • 20. Data: 2019-01-03 15:13:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 20:51, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Mazda akurat jako jedna z ostatnich rezygnuje z ICE. Dopier teraz coś
    > zaczynają przebąkiwać o swoim pierwszym EV. Wcześniej marnowali energię na

    no ale diesli chyba stosunkowo niewiele mieli zawsze?

    > Niewiele więcej niż porównywalnej wielkości turbodiesel. Do tego teraz
    > jeszcze benzyna tańsza o ponad 20 groszy na litrze w tym naszym
    > dieslogrodzie. :P

    dla mnie to jest jeden z argumentów za PHEV

    > Każdemu wg potrzeb. Ja tam wolę ciszę na 98% jazdy niż te 2 sek. więcej do
    > setki wykorzystywane od święta.

    PHEV z lepszym przyspieszeniem to dalej cisza... dopóki nie przyspieszasz ;)

    > Przejedź się turbobenzyną to zmienisz zdanie. Przecież to od dołu znacznie
    > lepiej ciągnie niż diesel, nie warczy i nie telepie kabiną. :P

    coś czuję że następna zmiana auta będzie na PHEV więc 'zwykłą
    turbobenzyną' chyba nie będzie mi na razie dane

    Lukasz