eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDigitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS › Re: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 28 Sep 2016 10:17:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset
    VHS
    From: pytajacy <r...@p...fm>

    > 2) To samo odnośnie kaset VHS. Czego użyć do digitalizacji? Miałem
    > kiedyś analogową kartę TV. Używałem jej głównie do nagrywania seriali,
    > gdy akurat w porze emisji nie było mnie w domu. O ile dobrze pamiętam,
    > karta miała jednak też wejście S-Video, z którego nigdy nie korzystałem.
    > Pewnie leży gdzieś w pudełku, jednak nie wiem, jak będzie wyglądała
    > kwestia sterowników pod współczesne, 64-bitowe systemy operacyjne.
    > Widzę też, że na Allegro za kilkadziesiąt zł. można dostać "grabery" na
    > USB, pozwalające na podłączenie magnetowidu do komputera. Jest to coś
> [...]

    Do zgrywania kaset VHS używam magnetowidu i karty WinFast TV2000 EXPERT.
    Orginalny soft był beznadziejny i do zgrywania używałem programu
    iuvcr. Aby nie gubić klatek nagrywałem w locie bez kompresji tym właśnie
    programem. Później obróbka i wypalanie na DVD. Ja i znajomi z jakości
    skopiowanych filmów z VHS na DVD zadowoleni. Oczywiście w Windows XP.