eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDigitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS › Re: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset VHS
    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Digitalizacja kaset płyt gramofonowych, kaset magnetofonowych i kaset
    VHS
    Date: Fri, 30 Sep 2016 18:56:29 +0200

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:nshid1$3k1$1@news.chmurka.net...
    > Co do kompresji to niestety szumy z taśmy kiepsko się kompresują i przy
    > kodeku lame mp3 128kbps wyraźnie słychać zniekształcenia, takie jakby
    > mlaskanie na wyższych częstotliwościaach. Przy 192kbps już jest nieźle.

    Ale to chyba jednak zależy, czy owo 128 ustawisz w trybie szybkim, czy co
    najmniej tzw. insane (nie ustrawiam słabszych trybów), mocniej obciążającym,
    ale i dającym znacznie lepszy efekt. Zawsze też byłem zdania, że DOBRZE
    zrobione 96 kbps, zabrzmi lepiej, niż chujowo zrobione 320. Poza tym,
    niestety, bolączka LAME jest to, ze słabo sobie radzi w słabszych
    przepływnościach, to juz systemowy kodek daje lepsze rezultaty wtedy. Ale
    też nie ma przełożłenia wprost, kodek to matematyka i wypuści to, co mu
    zapodano i ustawiono parametry dzialania.
    BTW. "Polecam" (niesamowicie skądinąd szybki) kodek Xing :) Matko jedyno,
    nigdy (no chyba, że nagrałbym, jak mój pies pierdzi), choćbym połowy nagrań
    przez to nie zgrał... A szkoda, bo program ("AC")nawet calkiem wygodny.

    > Nagrań nie odszumiałem, bo odszumianie też też wprowadza niezbyt miłe
    > artefakty, poza tym profil szumu zmienia się na długości taśmy i jak na
    > początku jest ok to potem się rozjeżdża. A też za dużo miałem nagrań, żeby
    > się w to bawić.

    Poza tym, trzeba to inteligentnie zrobić, co zdecydowanie trywialne nie
    jest.
    Jako przykład - program Neat Image (to prawda, do obrazków), do domowych
    zastosowań wystarczający w wersji lite, dostałem zdjęcie, nocne, więc ledwo
    widoczne drzewo, jeden wielki szum, automatyczne odszumianie kompletnie
    zamazało obrazek. Ale się zawziąłem, że zrobie tę fotkę. Dwie godziny nad tą
    jedną siedziałem i zrobiłem tak, że ani jednego maza, a szumy niemal
    zniknęły, poprawiłem też kontrast. Lubię zabawy takimi "gadzetami". To i z
    dźwiękiem, spodziewam się, będzie podobnie.
    No, racja, przy kilku/nastu/dziesięciu pliczkach ujdzie, ale cyzelować dla
    kilku tysięcy, to ja sam chętnemu wskażę odpowiednie drzewo w lesie...
    Może przetwarzanie rozproszone? :) Kilku podszkolonych kumpli, za kilka
    browarków, jadziem :))

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"