eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDisle w zimie bardziej kopcą NOx › Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Disle w zimie bardziej kopcą NOx
    Date: Mon, 25 Mar 2019 21:58:12 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 46
    Message-ID: <q7bfdc$lml$1@news.icm.edu.pl>
    References: <q703ia$jmt$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <5c9411a0$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c941dc0$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94a947$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94b18f$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c94b83e$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <q78qi0$2l4$3@news.icm.edu.pl>
    <5c98b363$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1553547500 22229 78.10.177.126 (25 Mar 2019 20:58:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Mar 2019 20:58:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.0
    In-Reply-To: <5c98b363$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2653012
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2019-03-25 11:54, Poldek wrote:
    > W dniu 2019-03-24 o 21:50, kk pisze:
    >> On 2019-03-22 11:26, Poldek wrote:
    >>> W dniu 2019-03-22 o 10:57, z pisze:
    >>>> W dniu 2019-03-22 o 10:22, Poldek pisze:
    >>>>
    >>>>> Moja uturbiona benzyna 1.4/150KM pali 5-7 l/100 km.
    >>>>
    >>>> Czy piszesz o fiatowskim t-jet? mam na oku takiego potwora ;-)
    >>>>
    >>>>> A tak w ogóle, to spalanie i emisja zależą bardziej od tego, jak
    >>>>> się jeździ, niż od silnika.
    >>>>
    >>>> jeździłem wcześniej benzyną 1,5 98KM co prawda nie uturbioną ale
    >>>> dochodziłem do 10 litrów. Teraz przy tej samej nodze w małym dieslu
    >>>> 1,4 palę 5,7. MAX
    >>>> Różnica jest i kropka ;-)
    >>>
    >>> Benzyną nieturbioną 130KM też spalałem w porywach pod 10 l zimą.
    >>> Teraz benzyną turbioną 150 KM nie zdołałem przekroczyć 7 l.
    >>> ALE turbiony M3, czy jak to się tam nazywa 400 KM realnie będzie
    >>> spalał 30l nie dlatego, że więcej pali przy takim samym stylu jazdy,
    >>> tylko dlatego, że realnie przemieszcza się metodą PYTA-HEBEL. Więc
    >>> patrząc z punktu widzenia zanieczyszczenia planety podatek powinien
    >>> być za konie i to rosnący wykładniczo.
    >>
    >> Jaki udział mają 400-konne samochody?
    >
    > W emisji spalin nieproporcjonalnie duży do ilości pojazdów.
    > Różnych mocnych samochodów, niekoniecznie od razu 400, ale 250+ koni
    > szybciutko przybywa na naszych drogach.

    No i te samochody normalnie palą. Weź się trochę zainteresuj.

    > Salony Lamborgini, Ferrari, nie
    > mówiąc już o Porsze itp. ryczących wyjców rosną jak grzyby po deszczu.
    > Ogólnie przeciętna moc silnika rośnie i to szybko.

    Przeciętna nie rośnie. Rośnie twoje przekonanie.

    > Obecnie sprzedawane
    > samochody typu do jazdy do dyskontu mają przeciętnie 150-200 KM. Jest
    > moc, to się z niej korzysta. Jak się korzysta z mocy, to się emituje
    > spaliny.

    Przecież wszyscy jedziemy w jednym korku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: