  • 11. Data: 2009-06-25 07:03:42
    Temat: Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: wloochacz <w...@n...dgbit.spameromnie.pl>

    Jacek pisze:
    > Skoro jestes humanista, to ja zadam takie pytanie:
    > czy mozna napisac dobra powiesc, nie majac do tego checi, patrzac na swiat
    > przez zera i jedynki?;)
    Można - w vi.

    --
    wloochacz

  • 12. Data: 2009-06-25 07:16:12
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@x...pl>

    Michoo pisze:

    > Do wyklikania i oprogramowania GUI nie potrzeba właściwie żadnych
    > specjalnych predyspozycji (może poza zmysłem estetycznym) czy
    > umiejętności - to jest odtwarzanie wyuczonych schematów.

    :) Wlasnie odezwal sie typowy programista bagatelizujący sprawy GUI :P
    A dla osoby tworzącej GUI programowanie jest banalne, znaleźć
    bibliotekę, odpowiedni algorytm i go zastosować. Proste i łatwe...

    A poważnie, projektowanie GUI jest o wiele bardziej problematyczne niż
    się wydaje. I to, że jest najczęściej bagatelizowane owocuje
    programami-potworkami, które są ergonomiczne jedynie dla ich twórców.

    Nie bez powodu duże firmy wydają ogromne pieniądze na projektowanie i
    testowanie GUI czy to w kwestii użyteczności, łatwości obsługi czy
    ergonomii.

    > Przeanalizowanie jakiegoś problemu, znalezienie rozwiązania, dobranie
    > algorytmów a następnie zapisanie programu to już jest często spore
    > wyzwanie.

    Jw. programowanie to tylko odtwarzanie wyuczonych schematów. Efektywne i
    nowatorskie linie kodu to nikły procent całości kodu... :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 13. Data: 2009-06-25 07:23:08
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Googiel tak nas (przynajmniej mnie) przyzwyczail do lenistwa (oszczednosci
    czasu), ze zamiast zastanawiac sie nad rozwiazaniem problemu, wpisujemy w
    googla haslo, a potem tylko ctrl+c/v i mala kosmetyka adaptacyjna pod nasz
    kod;)

  • 14. Data: 2009-06-25 07:31:16
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    "(...) czy bedac absolutnym humanista, totalnie nastawionym
    na myslenie wolne, humanistyczne, bez analizy, dedukcji, schematow,
    regul itd."

    To co tu Kolega powypisywał, to z pewnością nie są cechy myślenia
    humanistycznego. No chyba, że chodzi o ten współczesny "humanizm" będący
    de facto nic nie znaczącym bełkotem. Wtedy tak, wtedy wszystko się zgadza.

  • 15. Data: 2009-06-25 07:51:16
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jacek wrote:
    > Skoro jestes humanista, to ja zadam takie pytanie:
    > czy mozna napisac dobra powiesc, nie majac do tego checi, patrzac na swiat
    > przez zera i jedynki?;)

    Miałem swego czasu zwyczaj składania życzeń urodzinowych w formie
    poprawnych składniowo programów w różnych językach programowania
    (głównie wolne tłumaczenie zwrotu "spełnienia wszystkich marzeń"). Da
    się 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 16. Data: 2009-06-25 07:56:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:51:16 +0200, Paweł Kierski napisał(a):

> [...]
    > poprawnych składniowo programów w różnych językach programowania
    > (głównie wolne tłumaczenie zwrotu "spełnienia wszystkich marzeń"). Da

    I jaki to ma zwiazek z napisaniem dobrej powiesci przez osobe, ktora nie ma
    na to wcale checi?

  • 17. Data: 2009-06-25 07:57:59
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    m...@g...pl wrote:
    [...]
    > Reasumujac, czy bedac absolutnym humanista, totalnie nastawionym
    > na myslenie wolne, humanistyczne, bez analizy, dedukcji, schematow, regul
    > itd., nie przepadajacym w stopniu WYJATKOWYM za matematyka (jedyny dzial
    > tolerowany, a nawet przyjmowany z lekkim usmiechem, to logika:), mozna zostac
    > dobrym programista?
    [...]

    Od logiki się wychodzi. Jeśli ledwo tolerujesz logikę, ale
    wnioskowanie za jej pomocą idzie Ci ciężko, to przykro mi bardzo.

    Jeśli ten dowcip:

    - Kup parówki, jak będą jajka, to kup 10.
    - Dzień dobry! Są jajka?
    - Tak.
    - To poproszę 10 parówek.

    jest dla Ciebie trudno zrozumiały, to nie tylko jako informatyk, ale
    również np. jako prawnik będziesz miał ciężko.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 18. Data: 2009-06-25 08:00:55
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    rt wrote:

    > witaj w internecie.

    Witaj wśród ludzi, którzy uważają, że komunikując się w dowolny sposób
    miło jest się przedstawić.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 19. Data: 2009-06-25 08:03:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dowcip jest logiczny, ale polecenie zony powinno wygladac tak:
    if jajka>0 then do_koszyka(parowki,10);)

  • 20. Data: 2009-06-25 08:06:22
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Ano nalezaloby sie przedstawic. Jednak ktos inny moze stwierdzic (na
    przyklad Ty) co to za gosc, ktory nie ma wlasnej domeny itd.