  • 21. Data: 2009-06-25 08:15:31
    Temat: Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jacek wrote:

    > I jaki to ma zwiazek z napisaniem dobrej powiesci przez osobe, ktora nie ma
    > na to wcale checi?

    Mój błąd, nie dałem [OT] 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 22. Data: 2009-06-25 08:20:03
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jacek wrote:
    > Dowcip jest logiczny, ale polecenie zony powinno wygladac tak:
    > if jajka>0 then do_koszyka(parowki,10);)

    Mniej więcej tak to zrozumiał mąż. Żona miała na myśli raczej :

    if parówki > 0 then do_koszyka(parówki);
    if jajka > 0 then do koszyka(jajka, 10);

    W oryginale problem mógłby się pojawić, gdyby parówek nie było
    w całym mieście - w nieskończoność próbowałby kupić te nieszczęsne
    parówki...

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 23. Data: 2009-06-25 08:42:02
    Od: rt <n...@m...pl>

    Paweł Kierski pisze:

    > Witaj wśród ludzi, którzy uważają, że komunikując się w dowolny sposób
    > miło jest się przedstawić.

    Jak dla mnie sie przedstawil: jego email to m...@g...pl. Jest
    to ID ktore pozwala mi odroznic go od innych uzytkownikow grupy.

    Zreszta, pamietaj ze gdy ktos przedstawi Ci sie w realu to dopoki go nie
    wylegitymujesz z dowodu osobistego i odpisu aktu urodzenia dopoty 'Jan
    Kowalski' moze byc po prostu pseudonimem, ktory owy ktos sobie przybral
    do kontaktow z Toba.

    pozdrawiam,
    rt

  • 24. Data: 2009-06-25 08:59:06
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    rt wrote:

> [...]
    > wylegitymujesz z dowodu osobistego i odpisu aktu urodzenia dopoty 'Jan
    > Kowalski' moze byc po prostu pseudonimem, ktory owy ktos sobie przybral

    Wszystko to prawda. Po prostu uważam, że osoba przedstawiająca się
    nazwiskiem (zakładam, że prawdziwym) zasługuje na nieco poważniejsze
    traktowanie. Przy braku innych danych wskazuje mi to, że ktoś nie boi
    poprzeć "całym sobą" swoich wypowiedzi.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 25. Data: 2009-06-25 09:07:54
    Od: WRonX <w...@-...net>

    m...@g...pl pisze:
    > Reasumujac, czy bedac absolutnym humanista (...)

    Nie ma absolutnych humanistow :) Ja na przyklad bylem zazwyczaj z
    polskiego tak samo dobry, jak z matmy, albo czasem lepszy - bywaly
    czasy, gdy calki mnie przerastaly. Pisuje czasem do szuflady
    opowiadania, czytam duzo beletrystyki, czy jak to sie tam nazywa, dbam o
    czystosc jezyka w mowie i pismie itp. Bylem nawet rednaczem gazetki
    szkolnej w... technikum :) I nie pisalem o komputerach :) Zawodowo zas i
    z pasji zajmuje sie programowaniem i nie narzekam :)

    Mysle, ze jest to kwestia schematu myslenia. Majac do rozwiazania jakis
    problem "komputerowy" zazwyczaj mysle dwutorowo. Pierwszy tor to
    "znalezc program, ktory zrobi to za mnie, bo nie mam czasu". Drugi -
    "jak to w tym programie jest rozwiazane. Jak to dziala?". Ewentualnie,
    jesli nie znajde, to "jak to samemu rozwiazac" :)

    Dla mnie programowanie to rozwiazywanie problemow. Choc oczywiscie kazdy
    programista przyzna mi racje, ze to tez tworzenie nowych, no ale nie ma
    zeczy idealnych :) Tok myslenia. Jesli chcesz rozwiazac dany problem i
    potrafisz wykrystalizowac sobie ogolny obraz mozliwego rozwiazania
    (rozwiazan), zazwyczaj mozesz napisac program, ktory ten problem
    rozwiaze. Kwestia jezyka programowania, jak juz wspomniano, jest poboczna.

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

  • 26. Data: 2009-06-25 09:11:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    rt wrote:

> [...]
    > wylegitymujesz z dowodu osobistego i odpisu aktu urodzenia dopoty 'Jan
    > Kowalski' moze byc po prostu pseudonimem, ktory owy ktos sobie przybral

    Legitymujesz ludzi którzy się z tobą witają?

  • 27. Data: 2009-06-25 09:14:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    WRonX wrote:

    > Nie ma absolutnych humanistow

    Ależ bywali - Newton, Da Vinci, Kopernik...

  • 28. Data: 2009-06-25 09:15:43
    Temat: [OT] Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: emil <e...@o...pl>

    > Reasumujac, czy bedac absolutnym humanista, totalnie nastawionym
    > na myslenie wolne, humanistyczne, bez analizy, dedukcji, schematow,
    > regul
    > itd., nie przepadajacym w stopniu WYJATKOWYM za matematyka (jedyny
    > dzial
    > tolerowany, a nawet przyjmowany z lekkim usmiechem, to logika:), mozna
    > zostac dobrym programista?

    Może jestem starej daty, ale tą definicją obrażasz humanistów. No chyba,
    że "absolutny humanista" to co innego.
    A co do odpowiedzi, to nie, jeśli totalnie wolno myślisz i nie jesteś w
    stanie niczego przeanalizować ani wydedukować, to nie zostaniesz dobrym
    programistą. Humanistą zresztą też nie.

    emil

  • 29. Data: 2009-06-25 09:20:59
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ależ bywali - Newton, Da Vinci, Kopernik...

    Znaczy, w jakim sensie "absolutnych"? Całkowitych i skończonych, bez
    żadnych braków?

    JD

  • 30. Data: 2009-06-25 09:36:11
    Temat: Re: [OT] Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    emil wrote:

> [...]
    > A co do odpowiedzi, to nie, jeśli totalnie wolno myślisz i nie jesteś w
    > stanie niczego przeanalizować ani wydedukować, to nie zostaniesz dobrym

    Znam to jako anegdotkę. Profesor wyjaśniał, że inteligencja składa się
    z części "humanistycznej" i "ścisłe". Ale do ogólnej oceny inteligencji
    to się mnoży, a nie sumuje.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net