  • 41. Data: 2009-06-25 12:13:50
    Temat: Re: Dla kogo sa jezyki programowania?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 24 Jun 2009 21:13:13 +0200, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    >Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci grup
    .com...

    >Krótko - co zrobil, ile zarabia. Samo to ze kogos znasz/nie znasz nie ma
    >znaczenia.
    >
    >slawek

    Najpierw Pan: co Pan zrobil, ile Pan zarabia? Potem mozemy
    podyskutowac

    A.L.

  • 42. Data: 2009-06-25 12:15:03
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jacek wrote:
    > A co bedzie, jak w sklepie bedzie tylko 9 jajek?;)

    Bez względu na wszystko należy próbować kupić 10. Powrót po tygodniu
    z drugiego końca kraju to przypadek swapowania w obliczu braku zasobów.
    Śmierć z wyczerpania w obliczu niemożności zdobycia brakującego jajka -
    core dump 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 43. Data: 2009-06-25 12:17:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 24 Jun 2009 23:00:04 +0200, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <s...@s...please.op.pl> wrote:

> [...]
    >

    >Jeśli zaś chodzi o język, to osobiście odradzam na początku C, a polecałbym
    >raczej coś bardziej wysokopoziomowego, takiego jak Delphi lub C# czy Java.
    >Już tłumaczę dlaczego: C czy C++ są tak skonstruowane, że dają programiście
    >większe możliwości, ale zmuszając go do silnej kontroli tego, co robi.
    >Delphi - przykładowo - stawia trochę ograniczeń, ale dzięki temu utrudnia
    >programiście strzelenie sobie w stopę. Tobie potrzeba teraz bardziej
    >umiejętności konstruowania algorytmów, a nie uganiania się za jakimś
    >zgubionym wskaźnikiem :) A gdy się tego nauczysz, to sam zdecydujesz,

    O o innych jezykach Pan nei slyszal?... W szczegolnosic o takim
    trendzie "programowanie dla dzieci"?...

    Programwoanie nie tylko jes. dla "gurus" ... Niech Pan pogogluej na
    Alan Kay

    A.L.

  • 44. Data: 2009-06-25 21:30:11
    Od: rt <n...@m...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Legitymujesz ludzi którzy się z tobą witają?

    wprost przeciwnie.

    rt

  • 45. Data: 2009-06-26 00:03:43
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 25 Jun 2009 23:30:11 +0200, rt <n...@m...pl> wrote:

    >wprost przeciwnie.
    >
    >rt

    Znaczy, tobie sie legitymuja?...

    A.L.

  • 46. Data: 2009-06-26 00:05:10
    Od: "d < 0" <2...@i...sk>

    " " popracował i:
> [...]
    > tolerowany, a nawet przyjmowany z lekkim usmiechem, to logika:), mozna
    > zostac dobrym programista? Nie chodzi o kogos zaawansowanego, kto
    > pracowalbym w firmie programistycznej, tylko czlowieka, ktory potrafi
    > poslugiwac sie swobodnie, w miare biegle jakims jezykiem programowania i
    > bedacym w stanie bez problemu napisac uzyteczny program, ew.
    > srednio-zaawansowany? Czy jest to w ogole mozliwe, cz moze jezyki sa
    > przeznaczone dla typowych scislowcow, rozumujacych w sztywnych i
    > nieelastycznych kategoriach matematyki? Dzieki z gory za odpowiedzi,
    tak kilka spostrzeżeń, które powstały z kilku lat zajmowania się
    m.in. programowaniem...
    kawał kodu. co to jest kawał kodu? ;-) kawał kodu to jest to samo
    co brudnopis. czy łatwo jest czytać brudnopis? a jak łatwo jest czytać
    cudzy brudnopis?
    cudzy kod jest trudny do czytania, ponieważ każdy ma własny styl pi-
    sania (nie mowa o stylu formatowania składni) oraz własny poziom olewa-
    nia szczegółów (które stanowią istotę programu ;-) ) i wprowadzania błę-
    dów (które zmieniają przygodnego czytacza w szukacza błędów ;-) ). ta-
    kich błędów zawiareją szczególnie dużo ,kawały kodu' pisane jako przyk-
    łady pokazujące w praktyce działanie programu do ,nauki'. rzeczywiście
    możesz się nauczyć czegoś realnie tylko z kodu, który działa realnie.
    kody przykładowe to jest mikroułamek ;-) początków, coś co pokazuje
    gdzie gryźć, ale na pewno nie- jak gryźć.
    piszesz o braku zrozumienia korelacji w ,kawałach kodu'... ;-) nic
    dziwnego, gdyż taki kod ?nie? jest schematyczny; to jest chaos, bałagan,
    obcy styl. wrzuć programistę między dzikusów... nie... humanistę... i czekać
    aż się nauczy ich języka... przecież humanista. ;-) kod realnie działa-
    jący jest zrozumiały, ale takiego kodu nie spotyka się zwykle... podczas
    nauki. bo w tym... e... ;-) biznesie... ;-) chodzi o to, by dużo pisać,
    a to jest osiągalne tylko wtedy, gdy robi się kod realnie nie działają-
    cy, lecz symulujący, że realnie działa. ;-) na przykład pewne języki
    programowania służą głównie do zabawy nazwami i regułami lokalnymi
    ;-) . czy to nie jest czysty humanizm tylko inaczej zapisywany? za-
    miast literatury języka narodowego-- literatura języka programowania.
    :-) a to, że jakoś taki ,kod' działa, to efekt uboczny. ;-) szczegóły,
    szczegóły... błędy, wyjątki... które pominął i musiał pominąć programista
    ze względu na swój poziom wprowadzania błędów, a w rezultacie- olewania
    istoty programu.
    programowanie to nie jest programowanie. 8-) programowanie
    nie składa się z programowania. :-) reguły, o których piszesz,
    to są reguły każdej pojedynczej funkcyjki, procedury, efekty uboczne
    i inne bzdury. to nie jest programowanie, lecz używanie zepsutego śro-
    dowiska programowania. ale też te funkcyjki nie potrzebują podpadać
    pod jeden szablon formalny dla wszystkich nich, bo one powinny podpadać
    pod jeden szablon globalny złożenia ich w program. tylko jak można na-
    pisać program, jeśli w każdym miejscu potrzeba uwzględniać (albo olewać
    ;-) ) błędy każdej z tych funkcyjek. tak, tak... niczego nowego nie od-
    krywam tutaj, a może jednak odkrywam... zapomniane. ;-) zobacz sobie, jak
    wyglądają matematyczne języki programowania, które nie generują błędów
    lub wyjątków lokalnych --nie ma źródeł wyjątków lokalnych funkcyjek.
    ale jak to: nie ma w nich typów zmiennych? to w języku ze znanymi typa-
    mi zmiennych nie da się pisać funkcyjek nie generujących lokalnie wyjąt-
    ków? ;-D a kto tak pisze? bo i po co: trzeba zarabiać na klepaniu ,ka-
    wałów kodu'. ;-) a skoro analitycy jakości (czy jak się zwą) są tym mą-
    drzejsi, im więcej zarabiają ;-) , to potrzeba tak umieć klepać kod,
    by minimalnie przeszło przed oczami analityków. ;-) i oto mamy super wy-
    pasiony hit sezonu za ,grube' pieniądzę --za ,grube', więc dobry.
    ;-) te za darmochę są tak spie~ jak piaskownica, w której ktoś cały
    czas kopie. ;-) no, chyba że autor ,darmochy' przepadł bez śladu
    przy innym projekcie, a tego nikt nie potrafi ruszyć, ale jednak działa
    bez problemu w obecnym systemie / środowisku. no to wtedy mamy program!
    :-D darmocha! :-D
    programowanie to coś jak szukanie reguł globalnych, wiedząc jedno-
    cześnie, że te reguły są zarówno jednym spojrzeniem jak i wycinkiem te-
    go, czemu program komputerowy ma służyć. cały czas wiedząc... czyli cały
    czas należy być gotowym na to, że zmieni się coś w tym spojrzeniu i pro-
    gram potrzeba będzie dostosować. ale ,klepacz kodu' powie inaczej:
    on powie, że ,,wystąpił błąd w jakiejś funkcyjce i trzeba go obsługiwać".
    ;-D ;-D taka różnica między ,klepaczem' a zwykłym programistą. i zauwa-
    żając to wszystko powyższe-- kim byłby tak po prostu 'humanista' albo kim
    byłby tak po prostu 'ściślak' ;-) ? chyba nikim innym jak po prostu
    ,ideałem'. ;-) wydaje się, że robi / zrobił coś i już jest 'humanista'
    albo 'ściślak'. taki widziany.
    program realnie działający nie zawiera w funkcyjce pokonywania scho-
    dka wyjątków na wszelkie możliwe wypadki albo i jeden ;-) . on tego
    schodka pokonuje, po prostu trzeba mu dać schodka do pokonania i go po-
    konuje, a nie zastanawia się nad tym, czy to schodek czy nie schodek,
    czy to beton czy nie beton, czy to drewno czy nie drewno... 8-) pokonuje
    schodka bez wyjątków, ponieważ realnie działający jest jednocześnie tak
    dobrze podpadnięty pod schemat realnego otoczenia, jest tak dobrze dob-
    ranym wycinkiem spojrzenia na to otoczenie, że nie ma miejsca w nim
    na wyjątki w regułach globalnych programu, gdyż wszystkie reguły są wy-
    konane / wypełnione. oj! ale się zmęczyłem podczas pokonywania tego
    schodka, a jeszcze mam balustradę, równię poziomą (czy jak to się zwie),
    równię pochyłą, próg w drzwiach i tych budynkowych i tych samochodowych...
    taaak... programowanie to bardzo żmudna robota. ;-> ha! ha! ha!
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

  • 47. Data: 2009-06-26 02:00:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 26 Jun 2009 00:05:10 +0000 (UTC), "d < 0"
    <2...@i...sk> wrote:

    > tak kilka spostrzeżeń, które powstały z kilku lat zajmowania się
    >m.in. programowaniem...
    [...]
> [...]
    >równię pochyłą, próg w drzwiach i tych budynkowych i tych samochodowych...
    >taaak... programowanie to bardzo żmudna robota.?;-> ha! ha! ha!

    Ty naprawde kiedys/gdzies programowales?... A po polsku pisales?...

    A.L.

  • 48. Data: 2009-06-26 04:25:50
    Od: gdL <g...@o...pl>

    On 26 Cze, 04:00, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > [...]
    >
    > Ty naprawde kiedys/gdzies programowales?... A po polsku pisales?...
    >
    > A.L.- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Za TAKIE teksty Pana lubię :D Nie ma jak się uśmiechnąć od rana.

  • 49. Data: 2009-06-26 06:28:29
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    A.L. wrote:

    > Znaczy, tobie sie legitymuja?...

    Albo jego.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 50. Data: 2009-06-26 08:04:04
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    A.L. wrote:

    > [...]
    >
    > Ty naprawde kiedys/gdzies programowales?... A po polsku pisales?...

    Ja mysle, ze albo to jakis bot, albo musial wypalic niezla ilosc.

    --
    Michal