eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii... › Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    Date: Tue, 22 Jul 2014 12:49:52 -0500

    "WAM" <n...@n...nopl.pl> wrote in message
    news:vbuss952td58bib5iep865u40cea9dg4d4@4ax.com...
    > Z punktu widzenia producenta wada nr 1: Jesli bateria bedzie zbyt
    > dlugo zywotna to uzytkownik nie bedzie chcial producentowi zaplacic za
    > produkcje drugiej baterii lub nowy sprzet. Ament.

    Skąd u Was takie myślenie?
    Czy doszukiwanie się takiej logiki działania u producenta jest wynikiem
    jakiegoś odzwierciedlania swoich własnych motywów działania?

    Naprawdę myślicie że robienie produktu który działa dłużej od produktu
    konkurenta nie jest w interesie producenta?? Bo ja myślę, że jest...
    Na tym właśnie polega budowanie wartości marki: za dobrą markę można
    wziąć więcej kasy a więc można wysupłać większą marżę i większe zyski.

    Kolega RaSz, nie mając bladofiołkowego pojęcia na temat procesów
    fizykochemicznych w bateriach litowo-jonowych powodujących ich
    zużycie, oferuje "proste i oczywiste rozwiązania" które mają się nijak
    do rzeczywistości... Pełne naładowania i głębokie rozładowania - to jest
    co zużywa szybciej współczesne rodzaje akumulatorów w smarfonach
    czy laptopach. I masz konflikt interesów u użytkownika pomiędzy
    chęcią aby urządzenie działało jak najdłużej na pojedynczym ładowaniu
    i chęcią aby akumulator starczył na najwięcej cykli ładowania a potem,
    jak się zużyje, można było go wymienić na nowy...
    Wbrew pozorom dobrej jakości sprzęt w którym są dobrej jakości
    akumulatory starcza na bardzo długo. W moim Apple Macbooku
    z 2009 roku jest oryginalny akumulator litowo-jonowy i z licznika
    cykli ładowania wynika, że przeżył ponad 700 cykli i ma się wciąż dobrze.
    Oczywiście nie trzyma tyle samo czasu co nowy, ale wciąż da się tego
    laptopa używać dobre parę godzin na jednym ładowaniu... To nie szmelc.