eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni? › Re: Dlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlaczego niektóre auta szczególnie źle trzymają się nawierzchni?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 5 Jan 2019 21:13:06 +0100

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 13:33:13 +0100, Marek S napisał(a):
    > Na czym ten problem polega? Kiedyś jeździłem Nubirą II 2.0. Przeglądy
    > zawieszenia, wymiany wszystkiego, co było trzeba na bieżąco. Opony tanie
    > do najdroższych. Jedyna zmiana z zachowania w zakrętach, szczególnie
    > przy mokrej nawierzchni to z bardzo źle na źle. Nic nie pomagało.

    Nubira ?
    Wersja I normalnie jezdzila, w II nie bylo zawieszenie takie samo ?

    troche zalezalo od stanu, amory, luzy w zawieszeniu, wypadki, pewnie
    ustawienie geometrii ... ale to raczej na prostej a nie w zakretach.

    Jedyne auto do ktorego mialem zastrzenia to byla Astra II - tam jak
    sie hamowalo w zakrecie, to miala tendencje do zaciesniania zakretu.
    IMHO - cos w konstrukcji, ze jak przod docisnelo do ziemii, to kola
    bardziej skrecaly.

    > Mniej więcej jak tu, choć tu przodem zaliczyli barierkę:
    > https://youtu.be/hz4Czi4qDgM?t=64

    Gololedz, olej ?

    Bo faktycznie wolno, gwaltownych manewrow nie widac, a slizga sie jak
    na lodowisku.

    > Pal sześć starą Nubirę i nowego Lupo. W zeszłym roku dostałem auto
    > zastępcze na czas naprawy: nowiusieńkiego Nissana Micrę. Chyba z 1000km
    > miał zaledwie przejechane, pachniał jeszcze fabryką. Środek lata a auto
    > jeździło jak po lodowisku. Trzeba było delikatnie, z wyczuciem ruszać by
    > nie zrywało przyczepności przednich kół.

    Cos tam mowili, ze formy w fabryce smarowane silikonem i nowa opona
    moze byc sliska ... ale przez 1000 km to sie wytrze.

    > Zakręty z połową prędkości
    > pokonywałem bo wynosiło. Na rondach początkowo rozglądałem się, komu
    > drogę zajechałem bo słyszałem popiskiwanie ostro hamujących opon - zanim
    > zdałem sobie sprawę, że nikogo poza mną na rondzie nie ma...

    Piskanie to czasem slysze na podziemnych parkingach.
    Ale tam zakrety ostre, predkosci male, a posadzki jakies specjalne.

    Popros Tomka - moze Ci pokaze rajdowy styl jazdy, moze oceni Twoj.
    Moze po prostu jezdzisz dwa razy szybciej niz inni i juz duze roznice
    miedzy pojazdami widac.
    Tylko jak szybciej po naszych zatloczonych drogach.

    Jak dla mnie, to wszystkie samochody trzymaja sie podobnie.
    Ale przy "normalnej jezdzie", to prawdopodobnie mam jeszcze spory
    zapas przyczepnosci. A wcale wolno nie jezdze ...

    J.