    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
    Date: Thu, 22 Sep 2011 10:58:35 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    >Dlaczego rozrusznik musi kręcić wystarczająco szybko, żeby odpalić
    >silnik
    >(benzynowy)? Przecież główna część energii idzie na sprężanie, a na
    >logikę
    >prędkość sprężania nie powinna mieć wpływu na to, czy mieszanka się
    >zapali.
    >Od czego to zależy? Przy zbyt wolnym sprężaniu ciśnienie ucieka przez
    >nieszczelności na zaworach i pierścieniach? Czy może nie chodzi o
    >prędkość
    >sprężania a o energię iskry, albo o coś jeszcze innego?

    Podejrzewam ze mozliwych powodow jest wiele, i sie nakladaja na
    siebie.

    -cisnienie faktycznie ucieka,
    -dodatkowo moze byc kwestia faz zaworow - one sie np otwieraja za
    wczesnie, zeby byc otwarte wtedy gdy potrzeba przy duzych obrotach.
    -ale benzynie cisnienie do zaplonu chyba nie bardzo potrzebne

    -mieszanka podgrzewana przez sprezanie zdazy sie ostudzic w cylindrze,
    co utrudnia zaplon.

    -przy powolnym przeplywie powietrza gaznik moze nie dawkowac paliwa -
    wtryskow to nie dotyczy.

    -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych
    obrotach, przeplywomierze tez
    -komputer moze miec jakis prog poprawnej pracy,

    A glowny powod to pewnie taki ze jak rozrusznik za wolno kreci, to
    energia iskry tez jest za mala :-)

    W sumie to jestem ciekaw jak szybko trzeba krecic silnikiem zeby
    zapalil. Tylko jak to sprawdzic - holowac na V biegu ?

    P.S. A z praktyki - bywalo tak ze auto nie chcialo mi zapalic w
    wilgotne dni. Krece krotkimi seriami, po pare sekund, nie chce, nie
    chce, nie chce ..
    dopiero jak juz akumulator przysiadl i sie czulo ze gorzej ciagnie -
    auto nagle odpala. Za szybko tez nie mozna czy co ?

    J.