  • Data: 2017-06-27 22:54:00
    Temat: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    Od: kilokitu <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ... To znaczy, że baterię samochodową trzeba do ładowania rozbierać na
    > pojedyncze ogniwa i tak ładować? Co za brednie. Coraz więcej głupców na
    > grupach. Sprawne akumulatory [płączone w szereg) jednakowo się rozładowują i
    > ładują. Te opisane po prostu się skonczyły. Dopomógł w tym pewnie brak
    > elektronicznej kontroli ładowania. Ot i wszystko.

    Niestety ogniwa Li-Ion mają taką wredną własność, że nie lubią pracować połączone
    szeregowo. Akumulator o mniejszej pojemności naładuje się mniej i podczas pracy
    rozładuje się do niższego napięcia niż dopuszczalne co powoduje jego dalszą
    degradację. W każdym cyklu ładowanie/rozładowanie sytuacja będzie się tylko
    pogarszać. W skrajnym przypadku, przy większej ilości ogniw połączonych szeregowo
    najsłabsze ogniwo może być nawet przebiegunowane. Balaser "pilnuje" aby napięcie
    każdego ogniwa było po naładowaniu identyczne.
    Oczywiście zgodzę się, że w omawianym przypadku uszkodzenie nastąpiło raczej z powodu
    przeładowania a nie z rozbalansowania.

    PS. Nie wszystko co wygląda jak brednie jest brednią!
    Zalecam przeczytanie poniższego artykułu:
    http://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulatory_litowe.h
    tml