    Subject: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Date: Wed, 28 Jun 2017 11:32:19 +0200

    W dniu 26.06.2017 o 18:50, kilokitu pisze:
    > W takim przypadku trzeba kupić ogniwa "z zabezpieczeniem", które mają elektronikę w
    środku. Takie ogniwa trzeba ładować oddzielnie. Ładując je za pomocą prymitywnej
    ładowarki, w której mierzy się napięcie "na oko" gdy żaróweczka przygaśnie jest
    bardzo niebezpieczne bo z pewnością może doprowadzić do przeładowania ze wszystkimi
    tego skutkami - nawet wybuch! Jedno ogniwo podczas ładowania nie może mieć więcej niż
    4,2V bo może być !!BUM!!
    > Poczytaj to:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jono
    wy

    > albo wpisz w Google:
    > "akumulator 18650 Li-ion z zabezpieczeniem"

    jeśli masz takie, to napisz proszę jak działa takie zabezpieczenien. ja
    czasami zapominam o ustawieniu sprzęgła i dokręcam wkręcarką śruby na
    maksa. jak dojdzie do końca to aż mi nadgarstek wykrzywia. oczywiście
    puszczam wtedy cyngiel, ale przez pół sekundy płynie dość duży prąd.
    jaki? nie wiem, ale duży. naszczęście mam tyle rozumu i refkelsu, aby w
    ten sposób nie spalić silnika, albo co bardziej prawdopodobne, nie zabić
    ogniw. pytanie co w takim przypadku zrobi przedmiotowe zabezpieczenie?
    Rozewrze na chwile, czy zadziała jak jednorazowy bezpiecznik

    ToMasz