  • 101. Data: 2012-12-05 10:20:49
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "Grzegorz Staniak" wrote in message news:k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl...

    > Za to problemy środowiska z powodu eksploatacji ropy (i węgla)
    > od dłuższego czasu są globalne.

    No i?

    --
    Axel

  • 102. Data: 2012-12-05 12:47:57
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 05.12.2012, Axel <a...@o...nospam.pl> wroted:

    > No i?

    No i ekscytujecie się pobocznymi detalami, ignorując istotę rzeczy.
    Zachowując proporcje, nie ma większego znaczenia, czy pozyskujesz węgiel
    tak:

    http://www.ohvec.org/galleries/mountaintop_removal/0
    07/04.jpg

    czy tak:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/J
    ulia_Thorez_coal_mine.JPG

    To trochę tak, jak gdybyście się martwili, czy te czołgi co ostrzeliwują
    miasto nie rozjechały czyjegoś trawnika. I cieszyli się, że nawet jeśli,
    to dobrze że nie wasz.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 103. Data: 2012-12-05 13:40:56
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "Grzegorz Staniak" wrote in message news:k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl...

    > No i ekscytujecie się pobocznymi detalami, ignorując istotę rzeczy.

    Tak to jest, jak sie czyta tylko ostatni post w watku.

    --
    Axel

  • 104. Data: 2012-12-05 13:48:51
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 05.12.2012, Axel <a...@o...nospam.pl> wroted:

    > Tak to jest, jak sie czyta tylko ostatni post w watku.

    Odniosłem się do jednej kwestii. Nie interesują mnie losy Adama i Ewy.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 105. Data: 2012-12-05 19:02:49
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "Grzegorz Staniak" <g...@g...com> wrote in message

    > Odniosłem się do jednej kwestii. Nie interesują mnie losy Adama i Ewy.

    To jakbys przeczytal kilka postow wczesniej, to wiedzialbys, ze wlasnie od
    problemow srodowiska z powodu eksploatacji nosnikow energii przeszlismy do
    problemow zwiazanych z wydobyciem. A Ty sie wcinasz o eksploatacji...
    Wiec nastepnym razem przeczytaj pare postow wczesniej, zanim cos napiszesz.

    EOT

    --
    Axel

  • 106. Data: 2012-12-05 19:51:12
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 05.12.2012, Axel <a...@o...bezspamu.pl> wroted:

> [...]
    > wlasnie od problemow srodowiska z powodu eksploatacji nosnikow
    > energii przeszlismy do problemow zwiazanych z wydobyciem. A Ty sie

    LOL ;) Cofnij się sam w tym wątku i sprawdź o czym była mowa. Bynajmniej
    nie tylko o "problemach zwiazanych z wydobyciem". Już po tej twojej
    kwestii nt. ropy Shrek uzwględniał nawet i sumaryczny hałas samochodów
    w porównaniu z kosztami ekologicznymi odkrywki -- czyli ogólny _bilans_
    zysków i strat. A pomijanie w nim najważniejszego elementu to nadal
    nonsens.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 107. Data: 2012-12-05 20:14:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-12-05 19:51, Grzegorz Staniak wrote:
> [...]
    > w porównaniu z kosztami ekologicznymi odkrywki -- czyli ogólny _bilans_
    > zysków i strat. A pomijanie w nim najważniejszego elementu to nadal

    "Najważniejszy", czyli CO2? No to nie ma specjalnie co porównywać bo czy
    autobus, czy tramwaj, jeśli nie z atomu (bo wiatr to można pominąć,
    energię wodną w naszych warunkach też), to wychodzi z grubsza to samo.
    Wiec co ciekawego można powiedzieć o równaniu 100=100?

    Shrek.

  • 108. Data: 2012-12-05 21:01:10
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 05.12.2012, Shrek <...@w...pl> wroted:

> [...]
    > bo czy autobus, czy tramwaj, jeśli nie z atomu (bo wiatr to można
    > pominąć, energię wodną w naszych warunkach też), to wychodzi

    Bez żartów. Porównania w tym wątku dotyczyły tramwajów (czy trolejbusów)
    i samochodów osobowych. Jeśli uwzględnić wydajność transportu, napęd
    elektryczny przekłada się na dużo niższe emisje -- nie tylko CO2.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 109. Data: 2012-12-05 21:29:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-12-05 21:01, Grzegorz Staniak wrote:
    > Bez żartów. Porównania w tym wątku dotyczyły tramwajów (czy trolejbusów)
    > i samochodów osobowych. Jeśli uwzględnić wydajność transportu, napęd
    > elektryczny przekłada się na dużo niższe emisje -- nie tylko CO2.

    Jeśli porównywać samochody z czym cokolwiek, to to cokolwiek wyjdzie
    lepiej;) Nieważne czym będzie zasilane.

    A jak porównujesz samochody do tramwajów, to tramwaje wychodzą lepiej
    nie dlatego, ze są n prąd, a że zabierają 100 paxów, nie jednego.

    Autobusy też będą lepsze, nawet wozy drabiniaste też, jak będzie ktoś
    więcej oprócz woźnicy jechał;)

    Shrek.

  • 110. Data: 2012-12-06 00:14:57
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

> [...]

    > A jak porównujesz samochody do tramwajów, to tramwaje wychodzą
    > lepiej nie dlatego, ze są n prąd, a że zabierają 100 paxów, nie

    Dlaczego oddzielasz te aspekty? Są lepsze z obu powodów. Od
    autobusów są lepsze ze względu na emisje, mimo że wydajność
    transportu mają podobną.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>