eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Thu, 12 Jan 2017 12:27:32 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 12 Jan 2017 12:27:32 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="22976";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484224050; bh=vAjmLhPl9sqqNus9Qk1NxkEyNaE=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=eGXkiyfsMX6+J5vwYaOBjqRc+9zYSAJouhgNS2dALELUJhGPlIxobCQ9f05H8wJKc
    hdjNNC54q5MsPGUuCKmRVT/6yP952NM3dG2UhELB7xTLZka2MKVvtz0Jl6s50AsJBJ
    MBqWcpeJ+fPzFRTunrB1NoArpzBrxPZyrkKQ1vw4=Q1vw4=
    Cancel-Lock: sha1:N2UuN6Mp7xaIj56m3O+auHOxAtQ=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710907
    [ ukryj nagłówki ]

    ToMasz <N...@o...pl> wrote:

    >> Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
    > duży, długo. aż nie padnie

    Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
    spalą) i go nie rozsadzi?

    >> Mam stary akumulator (został mi po wymianie na nowy, ale ma jeszcze sporo
    >> pojemności) i chcę zrobić sobie tanim kosztem ogrzewanie postojowe,
    > też tak robiłem, (ale teraz mam to podłączone do głównego aku)
    > nagrzewnica elektryczna do citroena kosztuje 15zł i pasują do niej
    > idealnie wentylatory z zasilacza PC. OGraniczeniem prądu mogą być same
    > kable którymi to zasilisz.

    No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
    przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
    cena):
    http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
    ewnica-2w1-300w-i6642922792.html

    Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
    powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.

    Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę, żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
    ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy) i ile trzeba było
    grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
    odmrożone?

    Taka byłaby OK?
    http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
    -i6652099066.html

    Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
    pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...

    >> Wiem, że aku kwasowe ładuje się prądem 10% pojemności,
    > nie. alternator "daje" 14.4V a akumulator pociągnie tyle ile może.
    > kilkadziesąt amper nawet.

    Hmm, chodzi o to, jak się "powinno", tzn. jak zalecają, żeby długo mu się
    żyło :) W samochodzie akumulator normalnie nie jest nadmiernie
    rozładowany, więc ten prąd ładowania pewnie też nie jest kosmiczny.

    Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
    spalę albo nie będzie ładował głównego aku.

    >> żeby nie wybuchł.
    > niema takiej możliwości. jego masa, pojemność cieplna, konstrukcja
    > pozwalająca na wytrzymanie setek amper - nie rozwalisz go prądem.

    Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
    nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...

    > możesz go rozwalić przeładowując, doprowadzając do gazowania i powodując
    > iskry w tych oparach.

    Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
    amper?

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: