eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi › Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <pu6t0j$7ap$1@node2.news.atman.pl>
    <uwucrcufhieq.1fxszvxd84a16$.dlg@40tude.net>
    <pu9j94$dlb$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <pub4pq$3dr$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <pufudu$1l9$1@gioia.aioe.org>
    <1...@g...com>
    Date: Sat, 8 Dec 2018 16:38:54 +0100
    Message-ID: <15bdrghvvzuh0.1373b103jwqcf$.dlg@40tude.net>
    Lines: 20
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.51.255
    X-Trace: 1544283537 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 89.64.51.255:59203
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2056
    X-Received-Body-CRC: 340856767
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645593
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 8 Dec 2018 03:00:41 -0800 (PST), p...@g...com
    napisał(a):

    > Ironią losu bylo to że do układu z ASR dołożyć trzeba jeden czujnik za 50 EUR żeby
    mieć ESP ale dopiero w 2014 unia chwyciła producentów za gardło ;-)

    Nie jest to takie proste.
    Po pierwsze w wielu samochodach ASR realizowany był tylko na poziomie
    sterowania silnikiem przez ograniczenie jego mocy.
    Późniejsze wersje które potrafiły też pomóc sobie hamulcami, miały te
    obwody tylko dla kół napędzanych.

    Tak więc różnic między ASR a ESP jest sporo więcej.
    Po pierwsze moduł hamulców potrafiący nimi hamować na wszystkie koła.
    Akcelerometry w sterowniku pomagające określić to co się dzieje z
    samochodem.

    Natomiast niewykluczone że tak jak piszesz było w czasach kiedy dany model
    samochodu dostępny był zarówno z ESP jak i bez.
    Wtedy niewykluczone że moduł z zaworami był ten sam (pozwalający hamować
    wszystkimi 4 kołami), a samochody różniły się jedynie elekrotniką.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: