-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pu6t0j$7ap$1@node2.news.atman.pl>
<uwucrcufhieq.1fxszvxd84a16$.dlg@40tude.net>
<pu9j94$dlb$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pub4pq$3dr$1@gioia.aioe.org>
<2...@g...com>
<pufudu$1l9$1@gioia.aioe.org>
<1...@g...com>
Date: Sat, 8 Dec 2018 16:38:54 +0100
Message-ID: <15bdrghvvzuh0.1373b103jwqcf$.dlg@40tude.net>
Lines: 20
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.255
X-Trace: 1544283537 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 89.64.51.255:59203
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2056
X-Received-Body-CRC: 340856767
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645593
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 8 Dec 2018 03:00:41 -0800 (PST), p...@g...com
napisał(a):
> Ironią losu bylo to że do układu z ASR dołożyć trzeba jeden czujnik za 50 EUR żeby
mieć ESP ale dopiero w 2014 unia chwyciła producentów za gardło ;-)
Nie jest to takie proste.
Po pierwsze w wielu samochodach ASR realizowany był tylko na poziomie
sterowania silnikiem przez ograniczenie jego mocy.
Późniejsze wersje które potrafiły też pomóc sobie hamulcami, miały te
obwody tylko dla kół napędzanych.
Tak więc różnic między ASR a ESP jest sporo więcej.
Po pierwsze moduł hamulców potrafiący nimi hamować na wszystkie koła.
Akcelerometry w sterowniku pomagające określić to co się dzieje z
samochodem.
Natomiast niewykluczone że tak jak piszesz było w czasach kiedy dany model
samochodu dostępny był zarówno z ESP jak i bez.
Wtedy niewykluczone że moduł z zaworami był ten sam (pozwalający hamować
wszystkimi 4 kołami), a samochody różniły się jedynie elekrotniką.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.18 20:45 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=