eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi › Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Date: Sat, 8 Dec 2018 20:45:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <puh713$qmr$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pu6t0j$7ap$1@node2.news.atman.pl>
    <uwucrcufhieq.1fxszvxd84a16$.dlg@40tude.net>
    <pu9j94$dlb$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <pub4pq$3dr$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <pufudu$1l9$1@gioia.aioe.org>
    <1...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1544298339 27355 89.70.94.204 (8 Dec 2018 19:45:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Dec 2018 19:45:39 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645601
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-12-08 o 12:00, p...@g...com pisze:
    > Ironią losu bylo to że do układu z ASR dołożyć trzeba jeden czujnik za 50 EUR żeby
    mieć ESP ale dopiero w 2014 unia chwyciła producentów za gardło ;-)

    Standardowy numer. Jakiś czas temu z kolegą gadałem na podobny temat. Ma
    jakiegoś vana paruletniego. Ponieważ model nie był z topowym
    wyposażeniem, to nie działały niektóre bajery, czy może jeden konkretny
    - detali nie pamiętam. A całe ograniczenie zawarte było ... w kostce
    elektrycznej wchodzącej do któregoś z kompów. Wystarczyło dodać 1
    przewód by uzyskać model wyżej. :-D

    > Mi ESP włącza się tylko jak (testowo oczywiście) przyspieszam na śniegu ale
    znajomemu żona wywaliła się Renault Thalia na plecy (dachowanie) i kolejne auto miało
    już ESP.
    >

    U mnie dużo częściej. Wystarczy mokra nawierzchnia lub sucha + zimówki,
    choć ostatnio kupiłem takie, które zachowują się prawie jak letnie.
    Kopara mi opadła, że tak można. Ale nie o tym wątek.

    Interesująca rzecz odnośnie ESP, której w instrukcji nie ma,
    przynajmniej u mnie, to współpraca ESP z kierowcą. Jest o tym napisane w
    linku jaki zapodałeś. W przypadku poślizgu bezwzględnie należy zrobić
    dwie rzeczy:

    1. Noga z gazu i nie dotykać hamulca.
    2. Kierownicą wskazać żądany kierunek jazdy.

    Jak przetrenowałem - niby ESP dławi moc silnika więc gaz do dechy nie
    podnosi obrotów ale też nie wyhamowuje pojazdu za bardzo. Kierowca chce
    jechać mimo zaistniałej sytuacji to ESP pozwala. Użycie hamulca pogarsza
    skuteczność ESP w poślizgu. Ponoć ESP steruje przy 4x4 (taki mam napęd)
    rozdzieleniem mocy tył/przód by sobie pomóc. Ja to postrzegam w
    kategorii niuansów. Sprawdzałem zachowanie elektroniki na torze lodowym
    pod okiem instruktora, który teorię obrazował.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: