-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
Date: Sat, 8 Dec 2018 20:45:37 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <puh713$qmr$1@node1.news.atman.pl>
References: <pu6t0j$7ap$1@node2.news.atman.pl>
<uwucrcufhieq.1fxszvxd84a16$.dlg@40tude.net>
<pu9j94$dlb$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pub4pq$3dr$1@gioia.aioe.org>
<2...@g...com>
<pufudu$1l9$1@gioia.aioe.org>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1544298339 27355 89.70.94.204 (8 Dec 2018 19:45:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Dec 2018 19:45:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645601
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-12-08 o 12:00, p...@g...com pisze:
> Ironią losu bylo to że do układu z ASR dołożyć trzeba jeden czujnik za 50 EUR żeby
mieć ESP ale dopiero w 2014 unia chwyciła producentów za gardło ;-)
Standardowy numer. Jakiś czas temu z kolegą gadałem na podobny temat. Ma
jakiegoś vana paruletniego. Ponieważ model nie był z topowym
wyposażeniem, to nie działały niektóre bajery, czy może jeden konkretny
- detali nie pamiętam. A całe ograniczenie zawarte było ... w kostce
elektrycznej wchodzącej do któregoś z kompów. Wystarczyło dodać 1
przewód by uzyskać model wyżej. :-D
> Mi ESP włącza się tylko jak (testowo oczywiście) przyspieszam na śniegu ale
znajomemu żona wywaliła się Renault Thalia na plecy (dachowanie) i kolejne auto miało
już ESP.
>
U mnie dużo częściej. Wystarczy mokra nawierzchnia lub sucha + zimówki,
choć ostatnio kupiłem takie, które zachowują się prawie jak letnie.
Kopara mi opadła, że tak można. Ale nie o tym wątek.
Interesująca rzecz odnośnie ESP, której w instrukcji nie ma,
przynajmniej u mnie, to współpraca ESP z kierowcą. Jest o tym napisane w
linku jaki zapodałeś. W przypadku poślizgu bezwzględnie należy zrobić
dwie rzeczy:
1. Noga z gazu i nie dotykać hamulca.
2. Kierownicą wskazać żądany kierunek jazdy.
Jak przetrenowałem - niby ESP dławi moc silnika więc gaz do dechy nie
podnosi obrotów ale też nie wyhamowuje pojazdu za bardzo. Kierowca chce
jechać mimo zaistniałej sytuacji to ESP pozwala. Użycie hamulca pogarsza
skuteczność ESP w poślizgu. Ponoć ESP steruje przy 4x4 (taki mam napęd)
rozdzieleniem mocy tył/przód by sobie pomóc. Ja to postrzegam w
kategorii niuansów. Sprawdzałem zachowanie elektroniki na torze lodowym
pod okiem instruktora, który teorię obrazował.
--
Pozdrawiam,
Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=