    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dobrze te mini skrzynkę poskładałem?
    Date: Sat, 30 Mar 2024 10:12:35 +0100

    W dniu 30.03.2024 o 09:12, titanus pisze:
> [...]
    cyjny-fr-1p-20a-a9s60120-13143392714Tak na marginesie, czym jest lepszy FR od byle
    S-ki ? Akurat te Schneidery ważą tyle, co nic a więc i w środku ubogo.-

    >>> 2. Co to jest wyłącznik.

> [...]
    >
    > W skrzynce zaproponowałem FRa dlatego, że sam kabel zasilający skrzynkę
    > jest - z tego co wątkotwórca pisał - zabezpieczony wyłącznikiem
    > nadprądowym i róznicowoprądowym - i chodziło jedynie o stworzenie
    > PRZERWY w obwodzie - która jak sam zapewne wiesz - potrafi czasem pomóc
    > w pracach na lokalnym punkcie. Tu nie chodzi o zabezpieczenie odbiorów
    > ale użytkownika. Po to się to stosuje.
    >
    > W kilkunastu lokalizacjach już zastosowane i w każdym przypadku w punkt
    > - szczególnie gdy nie masz dostępu do głównej rozdzielni, bo akurat pan
    > Kaziu jest "na robocie" a tylko on ma klucze.

    Posiadanie kluczy do możliwie wszystkich lokalizacji to podstawa w tej
    robocie :)

    > Są i przykłady, gdzie np w rozdzielnicy 5x24 pola trzeba wymienić 1 esa
    > w rzędzie a drugiego przełączyć z listwy na osobny obwód - więc zamiast
    > latać po obiekcie i po piętrach szukając głównej rozdzielnicy - pyk FRa
    > w dół i robimy bezpiecznie (oczywiście po sprawdzeniu braku obecności
    > napięcia) :D

    Nie neguję sensu posiadania FRki w rozdzielnicy, tyle że obawiam się o
    jej kondycję po użyciu przy prądach bliskich znamionowemu, co na eSce
    nie robi żadnego wrażenia.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza