  • Data: 2019-01-20 14:03:13
    Temat: Re: Dokuczenie - nietrzezwy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 04:49:08 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
    > Przypomnijmy podstawy:
    > Wyprzedzanie
    > Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:

    > 1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia
    komukolwiek ruchu

    > Klasykiem który regularnie występuje na autostradzie jest rozpoczęcie manewru
    wyprzedzania (lub ciągnięcie środkowym) kiedy dojeżdżam do TIRa. Zdziwienie kretynki
    lub kretyna których zaskakuje fakt że zamiast wbić się w naczepę z prędkością 140
    km/h zmieniam pas jest po prostu szokujące ;-)

    Ale ten przepis dziala w obie strony - tobie utrudniaja, ty
    utrudniasz.
    A w razie kolizji - ty miales ustapic pierwszenstwa i ty stracisz
    znizke z OC i AC. O ile tylko na tym sie skonczy.

    Poza tym zwolnienie do 90 to nie utrudnienie, szczegolnie ze wynika z
    ruchu drogowego :-)

    Ja sie wycwanilem i zmieniam pas z duzym wyprzedzeniem, wtedy ten z
    tylu musi decyzje podjac na spokojnie.
    Cos tam moze mowic o utrudnianiu, ale przy 140 nie ma prawa :-)

    A po prawdzie, to rzadko z lewego nie zjezdzam. U nas czesto jest ktos
    do wyprzedzania w przyzwoitej odleglosci :-)
    A jak sie czlowiek nie ogranicza do 140, to i tych z tylu niewiele
    jest :-)

    J.