  • 1. Data: 2005-08-17 08:50:54
    Temat: Domeny
    Od: "Bartek" <b...@N...torun.org.pl>

    Hej,
    Mam pytanie. Byc moze troche nie na temat grupy.
    Poszukuje rejestratora domen (najlepiej polska firma) ktora umozliwi mi
    rejestrowanie zagranicznych domen? Np. Ukraina, Litwa, Lotwa, Slowacja itp.
    Patrze na top100.pl i wszystkie firmy z czolowki maja oferte podstawowych
    domen typu .pl .com .org itp.
    Moze ktos cos polecic?

  • 2. Data: 2005-08-17 11:48:17
    Temat: Re: Domeny
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    Bartek napisał(a):
    > Patrze na top100.pl i wszystkie firmy z czolowki maja oferte podstawowych
    > domen typu .pl .com .org itp.
    > Moze ktos cos polecic?
    Słabo szukasz... az.pl

    --
    Jakub

  • 3. Data: 2005-08-17 12:16:37
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Bartek pisze:

> [...]
    > itp. Patrze na top100.pl i wszystkie firmy z czolowki maja oferte
    > podstawowych domen typu .pl .com .org itp.

    Polecam pogooglać i kupić u zagranicznych pośredników, w Polsce do mniej lub
    bardziej egzotycznych .tld zwykle przywala się astronomiczną marżę i w
    efekcie taka domena może być np. dwa albo nawet więcej razy droższa.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 4. Data: 2005-08-17 20:19:49
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@N...torun.org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp.
    > Patrze na top100.pl i wszystkie firmy z czolowki maja oferte podstawowych

    i-net.pl

    SIM

  • 5. Data: 2005-08-24 11:49:44
    Od: "krzysiek" <u...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Żukowski" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Słabo szukasz... az.pl
    >
    > --
    > Jakub

    Szczerze odradzam. Zupełny brak profesjonalizmu. W czerwcu przeniosłem
    bardzo atrakcyjną domenę do tej firmy, i już ma ją kto inny. Informację o
    kończącym się terminie opłaty przesyłają wyłącznie emailem bez
    potwierdzenia, nie troszcząc się czy właściciel ją otrzymał, czy nie.
    Niestety, ich listy zostały zakfalifikowane przez program antyspamowy jako
    spam i nigdy do mnie nie dotarły. Nikt się nie zainteresował i nie szukał
    powodu dla którego ktoś po dwóch miesiącach od transferu domeny nie chce jej
    przedłużyć. Domenę miałem przez 6 lat w NASKu. Zawsze był monit i faktura
    pocztą, listem poleconym.
    Na pytanie kto jest teraz właścicielem domeny przekazano mi nazwisko
    właściciela - mimo że w whois jest jak byk:

    dane niedostepne registrar: AZ.pl SC Albert Jerka, Andrzej Kostrzewa ul.
    Sosnowa 6a 71-468 Szczecin Polska/Poland +48.91 4243780 d...@a...pl dane
    aktualne z dnia: 2005.08.24

    Ciekawe, że zarejestrował ją właśnie w az.pl.

    Kiedyś ta firma zajmowała się sprzedażą domen. Czyżby przypadek.

    Jednym słowem, jeśli chcesz stracić domenę wybierz az.pl.

    Ja natychmiast przenoszę wszystkie do do innego rejestratora.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2005-08-24 22:52:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    krzysiek napisał(a):

    > Niestety, ich listy zostały zakfalifikowane przez program antyspamowy jako
    > spam i nigdy do mnie nie dotarły.

    Aż sobie obejrzałem te listy, żeby zobaczyć definicję spamu ;-) Adresy
    się zgadzają, nagłówek w porządku... Plusnetowy antyspam wycenił to na
    -0,3 (X-Plusnet-AS-Test: False ; -0.3 / 5.0). Czyli cała wina po stronie
    rejestratora :-P

> [...]
    > przedłużyć. Domenę miałem przez 6 lat w NASKu. Zawsze był monit i faktura

    I dlatego w NASK-u domena może kosztować 2-3 razy więcej. Wiesz za co
    płacisz ;-)

    > Jednym słowem, jeśli chcesz stracić domenę wybierz az.pl.
    >
    > Ja natychmiast przenoszę wszystkie do do innego rejestratora.

    Przy kilkunastu utrzymywanych tam domenach jeden problem, wyjaśniony
    telefonicznie i zrobiony "od ręki" w trakcie rozmowy.

    M.