  • Data: 2014-09-27 15:50:06
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-09-24 14:04, Marek wrote:
    > No zgadza się :-) Ale z drugiej strony 2.8 daje po przesiadce na FF nową
    > "funkcjonalność", którą szkoda odrzucać. :-) Nie jest w cale moim celem
    > zachowanie tego co miałem lecz zyskanie przy okazji coś nowego :-)

    Teraz to już wygląda, jakbyś sobie sam wmawiał, że warto dopłacić. :)

    f/2.8 jest jakimśtam standardem w zoomach z górnej półki (oraz w makro),
    więc często jest tak, że najlepsze obiektywy mają właśnie taką dziurę.

    Jednak nie zawsze jest to prawdą. Zdarza się, że f/4 (tej samej firmy)
    jest po prostu lepszy (np. bo nowszy). Oczywiście jest także mniejszy
    i tańszy.

    Samo f/2.8 w porównaniu do f/4 daje Ci właściwie tylko trochę
    mniejszą głębię ostrości. Np. 4cm zamiast 6 cm. Upewnij się, czy na
    pewno aż tak bardzo potrzebujesz tej różnicy...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski