  • 151. Data: 2014-09-07 17:25:51
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-09-02 13:51, masti pisze:

    > zakładając, ze nie ma tam ciągłej

    wyprzedzanie a zmiana kierunku/pasa ruchu to inna kwestia,można
    wyprzedzać nawet jak jest podwójna ciągła. Bylebyś jej nie przekraczał

  • 152. Data: 2014-09-07 17:26:34
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Wyprzedzić (zwłaszcza na skrzyżowaniu) - nie.

    interesujące ale nieprawdziwe

  • 153. Data: 2014-09-07 17:50:26
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, ... nie zawsze winny.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Zenowik6" <t...@e...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    .pl...

    > Jak najbardziej wynika.
    > Parę linijek wyżej jest napisane :
    > "Będzie niewinny wtedy, gdy nie było okoliczności wskazujących na
    > możliwość .... " itd. Bezpośrednio wynika to z art. 4 PoRD.

    Oczywiście.

    > Na podstawie art. 4 wymyśl sobie sam przykłady.

    Ja znam przykłady, nie muszę ich wymyślać.
    Problem w tym, że to Ty je w swoim poście zacząłeś podawać, tyle że nie
    trafione, albo przynajmniej niekompletne.
    A teraz zamiast dopowiedzieć czego zabrakło (nadal w Twoim poście), zupełnie
    niepotrzebnie się awanturujesz i stawiasz każdemu kto to zauważył.
    Ochłoń.

    > Jakie okoliczności przeciwne ?

    Przykłady które same z siebie pasują do przypadku w których TRZEBA
    zastosować zasadę ograniczonego zaufania.
    A miało być o przypadkach w których NIE DA SIĘ jej zastosować.

  • 154. Data: 2014-09-07 19:52:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mruk wrote:

    > po prostu jesteś burakiem.

    raczej sam jesteś.

    > Inni kierowcy mogą zakładać, że będziesz przestrzegał przepisów (i Ci za
    > tobą i Ci na podporządkowanej). Gdy nagle rezygnujesz z przysługującego
    > Ci prawa stwarzasz zagrożenie. Zachowujesz się inaczej niż opisują
    > przepisy i robi się kłopot.

    mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy przy takiej znajomości przepisów

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 155. Data: 2014-09-07 20:18:09
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/09/14 19:52, masti wrote:
    > mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy przy takiej znajomości przepisów

    No jeżeli jesteśmy w sferze przepisów, to koleś ma rację. Przepis mówi,
    że główna ma pierwszeństwo, i nie ma opcji rezygnacji. Jako przepisowy
    jadący zaraz za kimś nie spodziewam się, że tamten nieprzepisowo
    przyhamuje jadąc główną. No i stąd biorą się filmiki "fail compilation" itd.
    Ale przecież to było już tu dyskutowane.

    --
    Alf/red/

  • 156. Data: 2014-09-07 21:43:41
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy przy takiej znajomości przepisów

    prawo o ruchu drogowym:

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego [...]

    jak kierowca nagle hamuje, zatrzymuje się bez powodu to stwarza
    zagrożenie. Koniec, kropka. Nie liczy się tu dobre serce gdy powodujesz
    zagrożenie.

  • 157. Data: 2014-09-07 22:14:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mruk wrote:

> [...]
    >
    > jak kierowca nagle hamuje, zatrzymuje się bez powodu to stwarza
    > zagrożenie. Koniec, kropka. Nie liczy się tu dobre serce gdy powodujesz

    co z tego, że umiesz czytać jak kompletnie bez zrozumienia.

  • 158. Data: 2014-09-07 23:24:29
    Od: "Zenowik6" <t...@e...pl>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Gdy nagle rezygnujesz z przysługującego Ci prawa stwarzasz zagrożenie.

    Nagle nie rezygnuje.
    Nie stwarza zagrożenia.

    > Zachowujesz się inaczej niż opisują przepisy i robi się kłopot.

    Nie ma kłopotu.
    Kłopot, a raczej tragedia jest w tym,
    że nie znasz art. 3 pkt. 1 PoRD.

    Te sytuacje były już opisywane w tym wątku,
    więc przeczytaj i komentuj w odpowiednich miejscach,
    a nie jeszcze raz podnosisz ten sam problem.

  • 159. Data: 2014-09-07 23:25:03
    Od: "Zenowik6" <t...@e...pl>

    > jak kierowca nagle hamuje,

    tu nie ma nagłego hamowania

    > zatrzymuje się bez powodu

    zatrzymuje się, bo jest powód. Nie rozumiesz co było napisane ?

    > to stwarza zagrożenie. M

    Bzdura. Jakie zagrożenie ?

  • 160. Data: 2014-09-08 01:05:54
    Od: "Zenowik6" <t...@e...pl>

    ps.com...

    > Coś mi się wydaje ze w przepisach nie ma czegoś takiego jak możliwość
    > indywidualnego rezygnowania z tego ze ma się pierwszeństwo.
    Można indywidualnie rezygnować z pierwszeństwa na podstawie art. 3 ust. 1
    PoRD.
    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.